Giovanni Hakkenberg op 15 februari 2013 overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Giovanni Hakkenberg op 15 februari 2013 overleden

Bericht door webmaster »

Het Bestuur van de Vereniging Dragers Militaire Dapperheidsonderscheidingen, maakt met leedwezen bekend, dat op vrijdag 15 februari 2013 op 89 jarige leeftijd is overleden.
Giovanni Hakkenberg was op 1 oktober 2012 nog aanwezig bij de onthulling van het Papua monument in Bronbeek. Hij was een van de leden van het Comité van Aanbeveling.
Giovanni Hakkenberg was op 1 oktober 2012 nog aanwezig bij de onthulling van het Papua monument in Bronbeek. Hij was een van de leden van het Comité van Aanbeveling.
PMB2012-2993.jpg (133.04 KiB) 8086 keer bekeken
GIOVANNI NARCIS HAKKENBERG Kapitein der mariniers b.d. Militaire Willems-Orde, Ridder 4e klasse de eremedaille, verbonden aan de Orde van Oranje-Nassau in zilver met de zwaarden het Oorlogs-Herinneringskruis met 2 gespen het Ereteken voor Orde en Vrede met 4 gespen het Nieuw-Guinea Herinneringskruis met de gesp het Onderscheidingsteken voor Langdurige Trouwe Dienst in Goud en het Draaginsigne Veteranen * Soerabaja, Nederlands-Indië, 6 december 1923 † Ede, 15 februari 2013 Kapitein der mariniers b.d. Giovanni Narcis Hakkenberg is voor ons land in de strijd tegenover de overmachtige Japanse vijand tijdens de Tweede Wereldoorlog en bij de Politionele acties in het voormalig Nederlands Indië van zeer grote betekenis geweest en genoot bij de Koninklijke Vereniging van Ridders der Militaire Willems-Orde, bij de Koninklijke Marine en het Korps Mariniers in het bijzonder zeer veel achting en waardering. Wij verliezen in hem niet alleen een verenigingsvriend, maar ook een zeer dappere man die zijn Vaderland meerdere malen door het bedrijven van uitstekende daden van moed, beleid en trouw in de strijd tegenover de vijand en met gevaar voor eigen leven heeft gediend. Als korporaal der mariniers - echter aangesteld als tijdelijk sergeant der mariniers - kwam Hakkenberg tot inzet in Nederlands Indië, tegen zowel opstandelingen als de Tentara Nasional Indo-nesia (T.N.I.), het nieuw opgerichte Indonesische leger. Hij was ingedeeld bij de mariniers-brigade, die de veiligheidsdienst op Oost-Java verzorgde. Hij was bij vele belangrijke acties betrokken als groepscommandant van een klein detachement te Loemadjang. Meestal voerde hij deze acties alleen of met een handvol anderen uit, vaak 's nachts. Hij was buitengewoon actief en doortastend en werd voor een vijftal prominente acties, uitgevoerd tussen 24 augustus 1948 en 6 maart 1949, voor zijn uitstekende daden van moed, beleid en trouw, door Hare Majesteit Koningin Juliana bij Koninklijk Besluit van 6 maart 1951 No.40 benoemd tot Ridder der 4e klasse der Militaire Willems-Orde. Familiebericht: De dag en plaats van de begrafenis- of crematieplechtigheid zal nog nader bekend worden gemaakt. Correspondentieadres: Mevrouw O. Hakkenberg Plein 15 augustus 1 (kmr 113) 6708 AL Wageningen Hieronder de url naar o.a. een foto van Giovanni Hakkenberg met Maxima: http://nieuwguineaprikbord.west-papua.n ... de348#p641
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Giovanni Hakkenberg op 15 februari 2013 overleden

Bericht door webmaster »

Mevrouw, mijne heren, Als vervolg op mijn vorige mail kan ik u berichten dat de crematie van onze Ridder MWO Giovanni Hakkenberg zal plaatsvinden op donderdag 21 februari te 14.15 uur in het crematorium " Daelwijck " Floridadreef 7 te Utrecht. M vr Gr. Kol b.d. G.Slots Secretaris KVRMWO
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
hildebrand
Berichten: 3
Lid geworden op: di 29 apr 2008, 08:26

Re: Giovanni Hakkenberg op 15 februari 2013 overleden

Bericht door hildebrand »

Beste Familie wil jullie veel sterkte wensen met het verlies van een zo,n bijzonder man. wij mijn man en ik hebben hem goed gekend van Nieuw Guinea. en later Utrecht op Kanaleneiland mijn man had (hij is inmiddels ook overleden) heel veel over hem verteld. nogmaals voor allen sterkte .en zal zeker nog vaak aan jullie denken veel lieve groeten Stella ( pop) Hildebrand
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Giovanni Hakkenberg op 15 februari 2013 overleden

Bericht door webmaster »

Hallo Chris, dank je wel voor de Nieuwsbrief,met daarin ook het droevige nieuws,dat Geo Hakkenberg is overleden,in Manokwari hadden we met Geo en zijn vrouw goed kontakt,we wisten wel dat hij al op leeftijd was,en zijn gezondheid was ook niet al te best,maar toch schrik je wel even als het bericht daar is dat hij er niet meer is. Els en Eugene Loriaux
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Giovanni Hakkenberg op 15 februari 2013 overleden

Bericht door webmaster »

Selamat Chris, dank voor je mail. het doet pijn en verdrietig tegelijk. Moge Hij Rusten in Vrede. het was een fijn mens. we spraken elkaar op evenementen alsmede de Landelijke Veteranendag DenHaag. laatste contact Bronbeek 2012.
1.RMWO-Giovanni Hakkenberg-Bronbeek-18Aug2012.jpg
1.RMWO-Giovanni Hakkenberg-Bronbeek-18Aug2012.jpg (172.31 KiB) 7844 keer bekeken
vraag: als je weet wanneer en waar de begrafenis plaats vind , hoor ik het graag van je. ik wilde als Veteraan een laatste Eer bewijzen...terimah kasi banyak. Selamat hangat.George/Apeldoorn
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
c.d.kessing
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 20:35

Re: Giovanni Hakkenberg op 15 februari 2013 overleden

Bericht door c.d.kessing »

Hormat Pesilat Guru Besar Bpk Giovanni Hakkenberg . Atas nama Perguruan Pencak Silat = MANYANG = Europa SELAMAT JALAN PAK En voor het Gezin / Familie Heel veel sterkte in deze moeilijke tijden . K.A.Manyang Kepala Guru Pelatih Panji Mas Joko Setyo Suseno Sir C.Don Kessing 18022013 .
Alex Bal
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 10:37

Re: Giovanni Hakkenberg op 15 februari 2013 overleden

Bericht door Alex Bal »

'Oom Geo' is van ons heen gegaan. Hij heeft lang genoeg voor ons gestreden met gevaar voor eigen leven. In Manokwari konden wij van ons leven genieten. Hij en zijn jongens waakten over ons. BEDANKT! De onderscheidingen heeft hij dik verdiend. En als mede Indo, ben ik heel trots op hem. Het is triest om van zo'n held afscheid te moeten nemen. Hoe triest ook, oom Geo heeft nu zijn verdiende rust gevonden, moeten wij maar denken, ook zal dat altijd als 'te vroeg' aanvoelen. Tante Olga, kinderen en familie heel veel sterkte toegewenst. Juul Landegent Alex Bal
Gerard Schoeman
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 mar 2012, 12:50

Re: Giovanni Hakkenberg op 15 februari 2013 overleden

Bericht door Gerard Schoeman »

Geachte familie Hakkenberg. Gecondoleerd met uw verlies. Ik meen mij te herinneren dat ik, als kind zijnde, zijn naam verschillende keren in uiterst positieve zin heb horen noemen Het overlijden van kapitein Hakkenberg maakte verschillende herinneringen los van mijn overleden vader.... .....kapitein b.d.G.Schoeman............over zijn verblijf in Indie, Nieuw=Guinea en Curacao........Alhoewel hij er zelf bijna nooit over sprak. Inderdaad....deze tijden komen niet meer terug. Het allerbeste ! Gerard Schoeman Burlington,(Ontario), Canada.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Giovanni Hakkenberg op 15 februari 2013 overleden

Bericht door webmaster »

Onderweg van Wageningen naar Utrecht haalde ik de lijkwagen al in op de snelweg. Onder begeleiding van een autobus met de familie en een aantal marechaussees op de motor werd Giovanni Hakkenberg naar Utrecht vervoerd.
DSC04180.jpg
DSC04180.jpg (150.57 KiB) 7600 keer bekeken
DSC04247.JPG
DSC04247.JPG (115.54 KiB) 7600 keer bekeken
Een bijzondere plechtigheid. Er waren 900 tot 1000 personen aanwezig. Indrukwekkende speeches Een erewacht van 350 militairen En heel veel organisatie die perfect verliep. Enkele foto's in het fotoalbum op west-papua.nl: http://nngfotoalbum.west-papua.nl/thumb ... ?album=183. Enkele filmpjes van toespraken staan op: http://www.west-papua.nl/Bezoekersbijdr ... enberg.htm webmaster
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Giovanni Hakkenberg op 15 februari 2013 overleden

Bericht door webmaster »

Hallo Chris, Eugene laat jou extra bedanken voor de nieuwsbrief, met daarin ook foto's van het afscheid van Geo Hakkenberg, het maakt de herinnering aan hem weer levendig In 1962 kregen wij buitenlands verlof,we mochten 6 maanden op vakantie naar Nederland het was in December,en dus was het erg koud,we wisten toen niet wat dat was "koud " en wat was sneeuw,we maakten ons heel erg ongerust. Geo kwam met warme jassen aan natuurlijk voor mij veels te groot,maar hij zegt " geef niets,als je het maar warm heb toch !!! " wat een lieve man he' ??? de jassen hadden ons inderdaad goed geholpen, De familie hadden zich rot gelachen, maar wij hadden het warm !!!! Els Loriaux
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie