Han Versteegh op 11 januari 2013 overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Han Versteegh op 11 januari 2013 overleden

Bericht door webmaster »

Ik ontving vandaag het volgende bericht: L.S., Op deze wijze wil ik u laten weten dat mijn vader Han Versteegh op vrijdag 11 januari 2013 is overleden, met vriendelijke groet, Hans Versteegh
Han Versteegh
Han Versteegh
hanversteegh250.jpg (35.85 KiB) 1693 keer bekeken
Han Versteegh is ons op 11 januari 2013 helaas ontvallen. Han is 83 jaar geworden. Trotse drager van het Ereteken voor Orde en Vrede. Je laatste strijd is gestreden ….. Het is goed zo. Meer info op deze website: http://www.indischeharderwijkers.nl/fam ... QkLEZGWadk
het gezin Versteegh besloot net als duizenden anderen dat hun toekomst in Nieuw-Guinea zou liggen. Het klimaat was er beter dan in Holland en bovendien zouden de nieuwe kolonisten het achtergebleven eiland kunnen helpen ontwikkelen. Nieuw-Guinea zou immers altijd onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden blijven. De familie bouwde een eigen woning en Han Versteegh vond, dankzij zijn technische kennis en inzicht een van de schaarse banen in Manokwari. Het duurde tot 1962 voordat Nederland opnieuw capituleerde in de strijd met Soekarno en hoewel duizenden landgenoten naar Nederland trokken ging het gezin Versteegh naar Australië. Toch kon hij daar moeilijk aarden, de sfeer was er onvriendelijk en hard, en getinte bewoners kregen een minderwaardige behandeling. Toen de gelegenheid zich voordeed vertrok het gezin alsnog naar Holland met het Italiaanse transportschip Castel Felice. In november 1962 kwam het gezin in Nederland aan.
Langs deze weg wil ik alle nabestaanden condoleren en hen veel sterkte toewensen. webmaster Chris P. van der Klauw
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie