Nel Naingolan-Havelaar (Wehantouw) overleden op 7 december

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Nel Naingolan-Havelaar (Wehantouw) overleden op 7 december

Bericht door webmaster »

NEL NAINGGOLAN-HAVELAAR(WEHANTOUW) OVERLEDEN OP 7 DECEMBER 2012 OM 09.20 UUR.:
Oma_ Nelly_Nainggolan-Havelaar.jpg
Oma_ Nelly_Nainggolan-Havelaar.jpg (702.92 KiB) 2108 keer bekeken
In mijn eerdere berichten had ik jullie gevraagd om speciaal voor mijn moeder te bidden en dat verzoek onder de aandacht te brengen van anderen. Woorden schieten ons te kort om jullie daarvoor te blijven bedanken. Samen met mijn broers en zussen zijn we al een maand om de beurten voor 24 uur aan het waken. De laatste weken ging zij snel achteruit met haar gezondheid. Enkele dagen geleden op woensdag middag werden we opgeroepen om zo snel mogelijk bij ma te komen. Ze weigerde te eten en te drinken en was niet meer aanspreekbaar. Woensdagnacht had ik bij ma gewaakt en tijdens het waken in de nacht was het vreselijk. Ze had veel angst, schreeuwde uit en smeekte God om hulp. Ik was ervan bewust dat het een kwestie was van enkele uren, maar niet meer voor dagen dat ze komt te overlijden. Ik had ook die donderdagnacht bij ma gewaakt en ze sliep erg rustig en ze was in een diepe slaap. Vrijdagochtend 7 december deed ik een ochtendwijding en las ik voor uit een hoofdstuk uit het boek Jezus Komt(The Last Day Events). In deze hoofdstuk wordt er beschreven over de wederkomst van Jezus Christus, het leven in de hemel, etc. Tijdens het lezen zag ik blijdschap in het gezicht van ma en ik stond stil op de die Bijbelse beloften dat God eens en voor altijd een eind zal maken aan al het menselijk leed en dat we ooit herenigd zullen worden met onze geliefden. Spoedig en zeer binnenkort zal Jezus voor eens en altijd een einde maken aan al het menselijk leed en rampen in deze wereld wanneer Hij komt op de wolken in de hemel. De nabijheid van Zijn komst is veel dichterbij dan we ons kunnen voorstellen. Openbaring 1:7: "Zie, Hij komt met de wolken, en elk oog zal Hem zien, ook zij die Hem doorstoken hebben". Hij heeft ons namelijk beloofd dat Hij eens zal wederkomen. Die belofte zal Hij ook waarmaken. Wij wachten vol verlangen naar Hem en zien uit naar die grote en wonderbare dag. Ik ben ervan overtuigd dat mijn moeder alles had gehoord, want je gehoor is de laatste zintuig dat God intact houd. Ik vertelde ma dat ze ooit met pa en onze jongste broertje(hij was 9 maanden oud toen hij kwam te overlijden) zal worden herenigd. Want de Heere Zelf zal op een teken (I Thess. 4:16,17), bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank van een bazuin Gods, neerdalen van de hemel. En zij die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan. Daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Heere tegemoet in de lucht. En zo zullen wij altijd met de Heere wezen.' Straks zullen we elkaar in de hemel ontmoeten. Ik zei tegen ma dat ze de goede strijd had gewonnen en haar taak was volbracht. Ik zal nooit haar gelaat van rust en innerlijke vrede vergeten. In mijn gebed vertelde ik alles wat ik niet eerder kon vertellen en op het moment dat ik amen zeide overleed zij om 09.20 uur. De herdenkingsdienst zal op vrijdag 14 december om 13.00 uur in de Andreaskerk in Dordrecht worden gehouden. Het adres is: Jacob van Heemskerckstraat 19,3317 VL, Dordrecht. Na de herdenkingsdienst zal de begrafenisplechtigheid op de Algemene Begraafplaats Essenhof, Nassauweg 200 in Dordrecht worden gehouden. Tot gauw en Gods zegen, In Zijn liefde verbonden, Arie Nainggolan Prinses Irenestraat 65 1271 XT Huizen
rouwkaart binnenkant.jpg
rouwkaart binnenkant.jpg (56.21 KiB) 2108 keer bekeken
de rouwkaart downloaden als pdf:
Rouwkaart_Nelly_Nainggolan-Havelaar.pdf
(1.5 MiB) 320 keer gedownload
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Nel Naingolan-Havelaar (Wehantouw) overleden op 7 decemb

Bericht door webmaster »

plattegrond.jpg
plattegrond.jpg (663.08 KiB) 2107 keer bekeken
plattegrond/route downloaden als pdf:
plattegrond.pdf
PLATTEGROND-ROUTE ANDREASKERK-ESSENHOF
(1.44 MiB) 309 keer gedownload
NEL NAINGGOLAN- HAVELAAR (WEHANTOUW) DIED ON 7 DECEMBER at 09.20 HOUR: In my earlier mail I had asked you to pray especially for my mother and also to bring that request under the attention of others. Words fail us to express how thankful we are. Together with my brothers and sisters, we took turns to watch her 24 hours a day for the last month. However over the last few weeks her health deteriorated. A few days ago on Wednesday afternoon we were urgently called to get as soon as possible to mom. She was refusing to eat and drink and was not responding to us. Wednesday night I stayed awake with mom, it was dreadful. She had a lot of fear, cried and begged for God’s help. I was aware that it was a matter of a few hours, rather than days before she would die. I also had to watch mom that Thursday night and she slept quietly and was in a deep sleep. Friday 7 December I did the morning devotion and I read a chapter from the book The Last Day Events”. This chapter is about the coming of Jesus Christ, the life in heaven, etc. While reading I saw joy in the face of mom and I stopped on the Biblical promises that God once and for all will put an end to all the human suffering and that we will be reunited with our loved ones. Soon and very soon Jesus will for once and for all shall put an end to all human suffering and disasters in this world when He comes in the clouds of heaven. The nearness of His coming is much closer than we can imagine. Revelation 1:7: "Behold, He cometh with the clouds, and every eye will see Him, even they who pierced Him." He has promised us that He will come again. That promise He will fulfilled. We are waiting eagerly for Him and look forward to that great and wonderful day. I am convinced that my mother heard everything, because your hearing is the last sense that God keeps intact. I told mom that she will be someday reunited with Dad and our youngest brother (who died when he was 9 months old). For the Lord Himself shall descend from heaven with a shout (I Thess. 4:16,17), with the voice of an archangel, and with the sound of a trumpet of God. And the dead in Christ shall rise first. Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds, to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord. Soon we will meet each other in heaven. I told mom that she had won the good fight and that her task was accomplished. I will never forget her face of calm and inner peace. In my prayer, I told her everything I previously unable to tell her and at the moment I said amen, she died at 09.20. The memorial service will be held on Friday, December 14 at 13:00 pm in the St. Andrew's Church in Dordrecht. The address is: Jacob van Heemskerck Straat 19, 3317 VL, Dordrecht. After the memorial service, the funeral ceremony will take place at the General Cemetery Essenhof, Nassauweg 200 in Dordrecht. You are heartily welcome, Your brother united in Christ’s merciful love, Arie Nainggolan Prinses Irenestraat 65 1271 XT Huizen The Netherlands
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie