Phia Licher (Hollandia) 6 oktober 2012 overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Phia Licher (Hollandia) 6 oktober 2012 overleden

Bericht door webmaster »

Van Jan Derk Boerma ontving ik het onderstaande bericht: Phia Licher is overleden. Zij is auteur/organisator o.a. van het boek over de Melanesian Air Service dat tot haar grote tevredenheid nog voor haar overlijden is afgekomen. Jan Derk
Rouwkaart_Phia_Licher.jpg
Rouwkaart_Phia_Licher.jpg (54.28 KiB) 3379 keer bekeken
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Phia Licher (Hollandia)

Bericht door webmaster »

Rouwkaart_Phia_Licher.pdf
Rouwkaart van Phia de Groot-Licher als downloadable pdf
(57.52 KiB) 327 keer gedownload
Phia de Groot-Licher heeft na een veelbewogen leven, met de laatste jaren een erg problematische gezondheid, afscheid genomen van het aardse bestaan. Ik heb Phia leren kennen als een bijzondere vrouw met een gigantische kennis over Nieuw Guinea en over de velen die daar gewoond hebben. Door haar werk als secretaresse voor, en later haar huwelijk met Mr. J.O. de Rijke, kwam ze in contact met vele bestuurders, ambtenaren, notabelen en anderen die in Nieuw Guinea iets betekend hebben. Haar bibliotheek met boeken, artikelen en scripts is enorm. Vandaar dat ze zich ook graag meldde als "West Papua bibliotheek". Gemakkelijk was ze niet, want als het niet gebeurde zoals zij wilde, dan gebeurde het ook niet. Ik denk niet dat er een completer Nieuw Guinea archief bestaat als haar bibliotheek. Typerend voor haar waren o.a. haar corrigerende reacties op verschenen boeken. Als voorbeeld: http://nieuwguineaprikbord.west-papua.n ... edab#p1194 haar reactie op het boek van Willem Campschreur over Victor Kaisiëpo. Tijdens mijn ontmoetingen bij haar thuis ten behoeve van publicaties op mijn website bleek haar huidige echtgenoot Ruud de Groot een vroegere dorpsgenoot van mij te zijn, dus er waren veel gezamenlijke kennissen. Ik wens Ruud veel sterkte toe met het verwerken van dit verlies en ik wens Phia veel moois toe in de Nieuw Guinea hemel. Ze heeft een onvergetelijke indruk nagelaten. webmaster Chris van der Klauw. Vol trots was Phia over het boek dat gelukkig nog op tijd klaar kwam: "Fotoboek over de Melanesian Air Service (MAS)" Hieronder de hyperlinks naar de artikelen op het prikbord en op west-papua.nl: http://nieuwguineaprikbord.west-papua.n ... edab#p1447 en http://www.west-papua.nl/NieuwGuineaBoeken/boeken.htm Een gelimiteerde oplage van 100 stuks, waarvan 70 genummerde exemplaren op naam. Hieronder een paar foto's uit het boek:
Phia de Rijke-Licher (midden geruite jurk) in 1962 bij de doop van het tweede toestel van Melanesian Air Service, de enige eigen Nieuw Guinea luchtvaartmaatschappij.
Phia de Rijke-Licher (midden geruite jurk) in 1962 bij de doop van het tweede toestel van Melanesian Air Service, de enige eigen Nieuw Guinea luchtvaartmaatschappij.
PhiaL1962.jpg (150.43 KiB) 3377 keer bekeken
vlnr: Bob Nieuwenhuis, Phia de Rijke-Licher, Betty Kaisiëpo en Markus W. Kaisiëpo bij het gereedkomen van de eerste modelbungalow van Waterbungalowpark "Vinkenslag" (1974)
vlnr: Bob Nieuwenhuis, Phia de Rijke-Licher, Betty Kaisiëpo en Markus W. Kaisiëpo bij het gereedkomen van de eerste modelbungalow van Waterbungalowpark "Vinkenslag" (1974)
PhiaL1974.jpg (149.16 KiB) 3377 keer bekeken
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Phia Licher (Hollandia)

Bericht door webmaster »

dankkaartPhiadeGrootLicher.jpg
dankkaartPhiadeGrootLicher.jpg (33.48 KiB) 3244 keer bekeken
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie