1 december nationale dag van West-Papua

Iets te melden over de vrijheidsstrijd, de OPM, Act of Free Choice, enzovoorts. Plaats je bijdrage hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

1 december nationale dag van West-Papua

Bericht door webmaster »

Aanstaande dinsdag is het 1 december en is het de nationale dag van West Papua. Een belangrijke dag in Nederlandse en eigenlijk gewoon WERELD geschiedenis (en toekomst!)

Voor velen in mijn lijst is West Papua een ver van hun bed show. Zodoende wil ik mijn FB lijst vragen om speciaal op 1 december onze ogen en harten te openen middels deze documentaire (en overige links die ik in deze post zal gaan delen)
https://www.youtube.com/watch?v=CaGou3v ... puaMerdeka

Samen met mijn broeders en zusters willen we verandering! En dat start met het bewustzijn creeeren over de situatie in West Papua. Velen zijn overtuigd dat onderdrukking in West Papua iets van vroeger is.
Maar helaas is er in 2020 nog steeds sprake van institutioneel militair geweld, institutioneel racisme, discriminatie op gebied van sociaal, economisch, medisch, educatief niveau. (Oftewel: neokolonialisme).

West Papua is een eiland super rijk aan grondstoffen, waar iedereen natuurlijk wat van wilt halen en van profiteert, maar allemaal ten koste van de mensen die daar echt leven. #PAPUANLIVESMATER!

Voor wie solidair wilt zijn met West Papua wil ik vragen om de Morgenster vlag te hijsen: Maak een foto, video en laat de wereld zien dat je West Papua support.

Ben je nog niet bekend met de situatie, het is oke. Knowledge is richdom en laat me je graag nu in 2020 het jaar van global knowledge and interaction je verrijken met deze links:

www.freewestpapua.eu (nederland)

Nieuws van deze maand over Indonesisch botleger met campagne in het Nederlands:
https://www.nporadio1.nl/buitenland/276 ... nederlands
Voor nu dus een heleboel links om te beginnen onszelf te verdiepen over de hedendaagse situatie in West Papua. Want ja wel.. verandering begint bij ons zelf!
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie