detail-kaart hollandia en ifar

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
hzevenbe
Berichten: 12
Lid geworden op: za 30 aug 2014, 11:28

detail-kaart hollandia en ifar

Bericht door hzevenbe »

Beste en lieve ex landgenoten,
Wij (de familie Zevenbergen) hebben bijna 3 jaar op Ifar gewoond, Oranjelaan 34 meen ik. 5 minuten lopen van de lagere school van Juf Koster. Ik kan mij veel gebouwen herinneren, maar ik mis een kaart/platte grond met straatnamen. Wie zou mij daar aan kunnen helpen?
Overigens hebben wij er ook nog gewoond in 1957 voordat we naar Hollandia verhuisden.

Dan verder geldt dit ik voor Hollandia. Ik heb in dok 9, 2 keer gewoond en 1 keer in dok 5 op de bovenweg. Ook van Hollandia zou ik graag een kaart/plattegrond met straatnamen willen hebben.
Alvast bij voorbaat mijn dank voor de moeite.
Hans Zevenbergen
Jack-Voogt
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 08:52

Re: detail-kaart hollandia en ifar

Bericht door Jack-Voogt »

Google op "Stedenatlas Nederlands-Indië" , van uitgeverij Asia Maior te Purmerend (bedrijf bestaat niet meer).
Er zijn nog vele antiekwinkeltjes die dit boek/deze atlas verkopen.
Ik weet dat Hollandia er in staat, met nog de oude Nederlands straatnamen erbij, omdat mijn broer deze atlas ooit had aangeschaft.
jeffreypieroelie
Berichten: 48
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 14:25

Re: detail-kaart hollandia en ifar

Bericht door jeffreypieroelie »

Tip: als je ook een plattegrond van Kota Baroe (Hollandia Binnen) zoekt, ga dan naar Budy en Winnie Gruwel-Kroese. Die hebben een gedetaileerde kaart van die wijk voorzien van straatnamen. Mogelijk vind je Budy en Winnie Gruwel-Kroese in de Kota Baroe website-forum. In het boek “Stedenatlas Nederlands-Indie” wordt Hollandia opgenomen helaas zonder straatnamen, zoals wel bij o.a. Soerabaja, Semarang, Batavia met straatnamen registers. Groet Freek.
hzevenbe
Berichten: 12
Lid geworden op: za 30 aug 2014, 11:28

Re: detail-kaart hollandia en ifar

Bericht door hzevenbe »

Bedankt voor al de informatie. Ifar is toch wat lastig, misschien moet ik een schets proberen te maken.
Plaats reactie