wie kent nog politieman Pierre (Piet) Palit

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

wie kent nog politieman Pierre (Piet) Palit

Bericht door webmaster »

Dit bericht is verplaatst van het gastenboek naar het forum/prikbord 21-6-2010 9:20:13 Hallo, na het verhaal van Guus Ramaekers, "mijn entree bij de politie in Nederlands Nieuw-Guinea", gelezen te hebben vraag ik mij af of er nog leden zijn van de website die mijn vader Pierre(Piet)Palit hebben gekend. Mijn vader heeft in zijn tijd bij de politie, Hollandia, Timinaboean en Enarotali als standplaatsen gehad. Zou het leuk vinden als er nog mensen zijn die hem hebben gekend en met mij nog over die tijd willen praten. Leuke site een bron voor onderzoek, ben van plan om om alle bovengenoemde plaatsen te bezoeken. Wiebe Palit
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: wie kent nog politieman Pierre (Piet) Palit

Bericht door webmaster »

Dit bericht is verplaatst van het gastenboek naar het forum/prikbord 23-6-2010 0:37:26 Hallo, Wiebe Palit, Op dienstreis naar de Wisselmeren, heb ik je vader eens ontmoet.We zijn niet bij hem thuis geweest, zodat ik niet weet of jij daar ook gewoond hebt. Mocht dit wel zo zijn, dan zul jij je het H.P.B. Den Haan, wel herinneren. Hij had een woning, waar de deuren altijd open stonden en de Papua's vrijelijk in en uit mochten lopen, met zowaar een gezellige Bistro. Je zult het je ook wel herinneren, dat je 's ochtends voor 11 uur moest landen.Anders maak je kans op een dicht wolkendek boven het meer.We zijn met een Beaver op het meer geland. Ik ben nog van het steigertje gesprongen en heb er heerlijk gezwommen. Het is wel 50 jaar geleden, maar zo'n fijne tijd vergeet je toch niet gauw. Groetjes, Ruud Agerbeek.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: wie kent nog politieman Pierre (Piet) Palit

Bericht door webmaster »

Hallo Wiebe Palit, Is uw vader toevallig ook in Merauke gestationeerd? Mijn vader, Pieter Willem Tehupuring, was ook bij de politie (in Merauke) en een collega van hem heette Palit. Dat moest ongeveer in de jaren 1956... 1960 zijn(?). Ik kan me zijn gezicht nog herinneren. Chris Tehupuring
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
wisselmeren
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 jan 2016, 16:25
Locatie: Grues, La Vendée, Frankrijk
Contacteer:

Re: wie kent nog politieman Pierre (Piet) Palit

Bericht door wisselmeren »

Goedemorgen,
Ik heb zojuis je vraag over de vader P.L.A.Palit gelezen. Ik diende als IvP2, bij hem aan de Wisselmeren.Ik weet dat hij steeds bezig was met filmen 16 mm. Hij hield van jagen en was een gezellige praten
Gijsbertus van Schaik
wiebe palit 53
Berichten: 1
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 10:59

Re: wie kent nog politieman Pierre (Piet) Palit

Bericht door wiebe palit 53 »

Refresh Heel lang niet op het forum geweest. Ben benieuwd of er nog iemand Piet Palit heeft gekend?
Plaats reactie