Nieuw Boek 'Mens en Marinier'-G.N.Hakkenberg

Heb je een boek gezien of gelezen dat interessant is? Meldt het hier en geef informatie over titel, auteur en prijs. En misschien en korte samenvatting of recentie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Nieuw Boek 'Mens en Marinier'-G.N.Hakkenberg

Bericht door webmaster »

Ik ontving het volgende bericht van Lex Bal:
titel van het boek
titel van het boek
boekomslag.jpg (107.16 KiB) 3151 keer bekeken
Afgelopen zaterdag 14 augustus 2010 was ik op uitnodiging van de schrijvers Jeanette Bosman en Rob Escher aanwezig bij de overhandiging van het eerste exemplaar van het boek ‘Mens en Marinier’, dat volledig gewijd is aan de Ridder der Militaire Willems-Orde Giovanni Narcis Hakkenberg. De in Manokwari alom bekende marinier was midden jaren ’50 tot en met 1962 bij de burgerbevolking een bijzonder geliefd persoon en speelde in de strijd tegen Indonesië een belangrijke rol, totdat ons land Nieuw-Guinea in 1962 moest overgedragen. Na zijn opleiding voer hij in februari 1942 met de Hr.Ms Kortenaer naar de Javazee om een invasievloot van de Japanners te stoppen. Het schip werd getorpedeerd en het schip zonk. Een zwemvest redde zijn leven. Tijdens en na de Oorlog 1941-45 speelde hij een belangrijke rol. Het boek moet beslist worden gelezen door zeker alle Indische Nederlanders en Nederlanders uit die Indische tijd en zeker ook hun nakomelingen. Ik ben trots dat ik van hem, voor mij Oom Geo, een van de eerste gesigneerde exemplaren mocht ontvangen. Plaats van overhandiging van het boek: het Mariniers Museum in Rotterdam Alex Bal
Giovanni N. Hakkenberg signeert zijn boek
Giovanni N. Hakkenberg signeert zijn boek
GiovanniHakkenberg_signeert.jpg (95.07 KiB) 3150 keer bekeken
Jeanette Bosman en Rob Escher, de schrijvers  van het boek: Mens en Mariniers
Jeanette Bosman en Rob Escher, de schrijvers van het boek: Mens en Mariniers
Jeanette_Bosman_en_Rob_Escher.jpg (115.75 KiB) 3150 keer bekeken
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Nieuw Boek 'Mens en Marinier'-G.N.Hakkenberg

Bericht door webmaster »

Giovanni Hakkenberg en Alex Bal
Giovanni Hakkenberg en Alex Bal
Hakkenberg_Bal.jpg (72.33 KiB) 3150 keer bekeken
Ik zal met Jeanette Bosman nog kontakt opnemen, hoe en waar het verkrijgbaar is. Dat zal rechtstreeks bij haar zijn. Alex Bal. naschrift webmaster: zodra de gegevens over verkrijgbaarheid bekend zijn zullen die hier op het prikbord vermeld worden.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
Bert Ernste
Berichten: 89
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 16:11
Locatie: Utrecht | São Paulo
Contacteer:

Re: Nieuw Boek 'Mens en Marinier'-G.N.Hakkenberg

Bericht door Bert Ernste »

Wat betreft het bestellen van dit boek lees ik hier: Het 235 pagina’s tellende en van enige illustraties voorziene boek is uitsluitend verkrijgbaar via Rob Escher: 070-3962771 of e-mail: robescher-c@telfort.nl Het kost (inclusief verzendkosten) 21,50 euro. --- Bert Ernste Web | Blog Artikelen West Papua | Nieuw-Guinea
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Nieuw Boek 'Mens en Marinier'-G.N.Hakkenberg

Bericht door webmaster »

Giovanni Hakkenberg Mens en Marinier
marinier G.N. Hakkenberg
marinier G.N. Hakkenberg
G.N.Hakkenberg.jpg (46.25 KiB) 3000 keer bekeken
De man die zichzelf een gelukkig mens voelt, omdat hij veel geluk heeft gehad in levensbedreigende omstandigheden. De marinier die zijn vijanden overwon met zijn mond en niet met zijn karabijn. Ik hoop dat u er veel leesplezier aan zult beleven. Bestellen: De kosten inclusief verzendkosten ten bedrage van € 21,95 over te maken op postbank rekeningnr. 7894531 van R.T. ESCHER Rijswijk-Zh Vermeldt uw naam en adres bij uw overboeking
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie