Wie kent Jan Kolle nog?

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Jan Kolle
Berichten: 1
Lid geworden op: za 26 jul 2008, 10:38

Wie kent Jan Kolle nog?

Bericht door Jan Kolle »

Slamat malam, Mijn naam is Jan Kolle woonde samen met mijn ouders Wieke en mijn moeder Joopie in Pasir Putih en mijn twee zusters Sylvia en Lenna. ik wil graag weer wat kontakt heb met mensen die in Niew-Guinea gewoond hebben, in het bijzonder met die in Manokwarie woonden. Momenteel woon ik samen met mijn noorse vrouw,hier in Hommersåk in Noorwegen, ik woon hier al 40 jaren,na een verblijf van 7jaren in Holland. Mijn zuster Sylvia woont hier ook. Mijn jongste zuster marlene(Lenna) woont in Australie, waar onze ouders zijn gestorven. Mijn gedachten waren om mijn geboorte plaats in Indonesie terug te zien (Tjimahi). Maar mijn herinneringen ,goede, zijn aan Pasir-Poetih en een buur van mij, Roland Beerhorst, Kent iemand mij terug? Jan Kolle Noorwegen
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Wie kent Jan Kolle nog?

Bericht door Humphrey »

Beste Jan, Zelf heb ik in Hollanida gewoond, waar ik ook een familie Kolle kende en nog ken. Rob Kolle woont nu in dezelfde woonplaats als ik. Zijn zus Cora en een oudere zus (getrouwd met Leeuwenburg) wonen in Australie. Tijdens een van onze reizen naar Nw-Guinea ben ik ook in Manokwari geweest, waar ik o.a. ook bij het bij vele "Manokwarie-anen" bekende Pasir Putih en Pulau Mansinam ben geweest. Bij de Vogelkopreunie op 31 mei jl., heb ik o.a. de gebrs. Kloeth, Inge Ten Veen en Myrna de Vreede ontmoet. Roland Beerhorst ken ik ook, heb zijn emailades en tel.nr. Mocht je daar belngstelling voor hebben, dan hoor ik het wel. Mijn emailadres is bij de webmaster bekend. met hartelijke groet Humphrey Trouerbach
kampongambon
Berichten: 9
Lid geworden op: do 14 aug 2008, 22:44

Re: Wie kent Jan Kolle nog?

Bericht door kampongambon »

Hallo Jan, Wij hebben pas geleden reeds contact gehad. Ik wist eerst niet zeker of jij het was waarmee ik samen heb gevist en samen op school heb gezeten,. Maar dat klopt allemaal. Ik woonde in Kampong Ambon, naast familie Roman van Schaik (onderwijzeres Klim en Daal). Ik was gek op zwemmen en vissen en kwam daarom vaak in Pasir Putih, waar ik dan bij mijn oom Nico Pieters bleef slapen. Wij visten daar ook vaak 's nachts met jouw buurjongen Frans Confens, Robby La Fleur, Dolf Kersbergen en de jongens Kloeth en mijn nichtje Roza Pieters. Van Manokwarie heb ik veel video's en foto's gezien, maar ben er zelf nog niet terug geweest. Vakanties op Java en op Bali heb ik wel gehad, hetgeen mij steeds weer terug roept en mij het gevoel geeft dat ik thuis kom bij mijn roots. Ik kom de laatste tijd vaak oud Manokwarianen op feestjes tegen omadat ik als hobby muziek in een bandje maak voor indische verenigingen en kumpulans. Mijn adres heb je nu al en is anders bij de webmaster bekend. Hartelijke groeten Roy Hendrik Den Haag
jvr1959
Berichten: 2
Lid geworden op: di 02 dec 2008, 16:31
Locatie: veenendaal

Re: Wie kent Jan Kolle nog?

Bericht door jvr1959 »

Beste Jan mijn naam is Jetteke van Ruiswijk(mijn meisjesnaam Wittenrood)ik denk dat je mij niet zult kennen Ik jouw echter wel van foto's die ik bij jouw ouders in huissen zag jouw zusters ken ik ook wel heb vroeger toen ik zo'n 12 jaar was heb ik best veel bij lenna gelogeerd in Elden. Jouw vader heeft heel wat sieraden voor mij gerepareerd. Toen wij een keer op visite bij jouw ouders waren vertelden ze al dat lenna wilde emigreren en dat hun dan mee gingen.Ik weet dat lenna toen 1 zoon had .Ik ben een dochter van Henk Wittenrood en Winnie Halkema als het goed is moet je in ieder geval mijn moeder kennen zij is nu 73 mijn vader is helaas op 46 jarige leeftijd overleden. Ik ben geboren in manokwarie en ben gehaald door een marinearts. wij woonden op de fanindiweg Mijn opa en oma Halkema woonden in passer poeti mijn opa had daar veel tuinen en ik meen een slachterij. Ken jij fam loman ,(hij was fotograaf) ik heb soms nog wel contact met zijn kinderen . wij zijn in 1962 naar nederland gekomen . Ik wordt 27 januari 50 jaar ik zou graag nog eens met lenna willen babbelen heb jij haar emailadres???? groeten Jetteke
dlkiemeney
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 05 aug 2009, 22:36

Re: Wie kent Jan Kolle nog?

Bericht door dlkiemeney »

Hallo Jan Kolle, ik ken jou en jouw familie nog vanuit hotel hovi te Arnhem. Wij woonden op de begane grond naast elkaar weet je nog? Hoe gaat het met je zusters? Leven je ouders nog? Laat es wat horen. Groeten, Dennis Kiemeney
Plaats reactie