AOWgat reactie Min SZW april2024

Hier worden onderwerpen ondergebracht die in geen van de forums passen. Zodra het onderwerp interessant genoeg is wordt er een nieuw forum voor opgestart.
Plaats reactie
Ernst Verhoogt
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 19 apr 2024, 16:54

AOWgat reactie Min SZW april2024

Bericht door Ernst Verhoogt »

Als jong kind, peuter, ging je gewoon mee met je ouders. Ik was toen nog niet bezig met mijn AOW. Mijn vader was beroepsmilitair Marine te Manokwarie. Hiermee word je afgepoeierd: :shock:
------------

Van: info@minszw.nl
Onderwerp: Antw: Uw bericht over aow - referentienummer: 2404-0128
Datum: 19 april 2024 om 16:41:27 CEST
Aan: verhoogt@me.com

Geachte heer Verhoogt,

We begrijpen dat u ook onrecht ervaart over uw eigen situatie. Toch is uw situatie niet vergelijkbaar met die van Surinaamse Nederlanders. U schrijft dat u als Nederlands kind met uw Nederlandse ouder(s) bent meegereisd naar Nieuw-Guinea. Daardoor was u die periode geen Nederlands ingezetene en daardoor is nu over die periode geen AOW opgebouwd.

Het gebaar van erkenning waar u aan refereert is bedoeld voor Nederlandse ouderen van Surinaamse herkomst die voor de onafhankelijkheid naar Nederland zijn gekomen. De Nederlandse regering maakt een gebaar om het leed wat deze groep ouderen ervaart te erkennen. Betrokkenen hebben een gevoel van onrecht omdat zij welbewust de keuze maakten om naar Nederland te komen en verwachtingen hadden over het behoud van de Nederlandse nationaliteit en de daaraan verbonden rechten en plichten. Dit was alleen niet het geval. Uw situatie verschilt daar fundamenteel van.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Publieksinformatie
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Bij een reactie op deze e-mail graag het referentienummer in de onderwerpregel laten staan.

---------------

Graag doe ik mee met de NNG-lobby.
Plaats reactie