AOW-gat NNG-ers

Hier worden onderwerpen ondergebracht die in geen van de forums passen. Zodra het onderwerp interessant genoeg is wordt er een nieuw forum voor opgestart.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

AOW-gat NNG-ers

Bericht door webmaster »

Ben Kaisiepo wil aan de regering een lijst aanbieden van alle inwoners van Nederlands Nieuw-Guinea die ook te maken hebben met een AOW-gat.
Want waarom zouden de voormalige inwoners van Suriname, eveneens een Nederlandse kolonie tot 1975, wel gecompenseerd worden en de voormalige inwoners van Nederlands Nieuw-Guinea niet.
Zie hieronder een bericht op de website van de SVB en een hyperlink naar het persbericht dat hierover is verschenen.
Reageer als je ook hiermee te maken hebt zodat Ben een lijst van belanghebbenden kan opstellen.


https://www.svb.nl/nl/algemeen/nieuws/m ... e-herkomst

Mogelijk eenmalig bedrag voor ouderen van Surinaamse herkomst
17-05-2023
Een groot aantal Surinaamse Nederlanders die vóór de onafhankelijkheid van Suriname in 1975 naar Nederland kwamen krijgen een eenmalig bedrag. Dat stelt het kabinet voor in een brief aan de Tweede Kamer. Met dit bedrag wil het kabinet tegemoetkomen aan het gevoel van onrecht rond het zogenoemde AOW-gat.

Voorwaarden
Lees het persbericht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid voor meer informatie over de voorwaarden en de hoogte van het bedrag.

Ga naar het persbericht: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... e-herkomst

Onze taak
Is de regeling van het eenmalige bedrag definitief? Dan ontvangt iedereen van wie wij weten dat ze recht hebben op dit bedrag een brief van ons. Voor de mensen van wie het recht niet meteen duidelijk is komt er een aanvraagformulier.

Vervolg
Na bespreking in de Tweede Kamer gaat het voorstel naar de Raad van State voor advies. Waarschijnlijk wordt in de loop van 2024 een definitief besluit genomen over het voorstel.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Bergmeezen
Berichten: 1
Lid geworden op: do 29 feb 2024, 17:20

Re: AOW-gat NNG-ers

Bericht door Bergmeezen »

Hoe moet de aanmelding geschieden?

Met vriendelijke groet,

Andy
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: AOW-gat NNG-ers

Bericht door webmaster »

Ik zal degenen die zich hier of per email melden doorgeven aan Ben Kaisiepo

Hij zal dan eventuele verder informatie verstrekken/vragen.

Ikzelf blijf uitsluitend tussenpersoon en onderneem zelf geen activiteiten richting regering.

webmaster Chris P. van der Klauw
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Dick Ubbink
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 20 mei 2020, 11:43

Re: AOW-gat NNG-ers

Bericht door Dick Ubbink »

Hi Ben, hoe gaat het?

Wat een goed initiatief van jou. Ik heb zelf rond mijn pensionering van alles gedaan om het AOW-pensioengat gedicht te krijgen wegens het verblijf in NNG, maar tevergeefs.

Als jij het gaat proberen geef ik me ook graag op.

Groet,
Dick E. Ubbink
Tinbergenplantsoen 21
3356 BZ Papendrecht
06 24600444
Norman Franken
Berichten: 16
Lid geworden op: di 12 feb 2008, 15:23

Re: AOW-gat NNG-ers

Bericht door Norman Franken »

Chris, wil je mij ook bij Ben aanmelden.
Hartstikke bedankt.
Plaats reactie