Kroonduif Dakota JZ-PDC

Meldt het hier als je informatie hebt over, of op zoek bent naar dingen of zaken.
Let op: Commerciele berichten/aanbiedingen worden verwijderd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Kroonduif Dakota JZ-PDC

Bericht door webmaster »

Chris, Ik zocht nog wat verder naar de JZ-PDC en vond op het net onder Merpati Nusantara een site van Nederlanders die hun avonturen in Nieuw Guinea beschreven. Meestal in tijdsindelingen zoals 1950-55 e.d.. Daartussen stond iets met enkele foto's van Kroonduif DC3's en ook een zicht vanuit het raampje over de vleugel heen met de registratie PDC, onze latere OO-VDF. Sorry, juiste naam van site kwijt. Jean ----- Original Message ----- From: webmaster@west-papua.nl To: 'Jean Dillen' Sent: Monday, September 03, 2007 5:52 PM Subject: RE: Dakota JZ-PDC Beste Jean ik neem aan dat je het artikel "de dakota's van de Kroonduif" bedoelt? Dat artikel is zowel als HTML als als pdf benaderbaar. Waarom download je de pdf niet? Dan heb je toch de komplete informatie inclusief de foto. De foto is echt van slechte kwaliteit en komt uit een kopie van een kopie, Ik kan hem wel opknappen maar daar ben ik dan wel een dag of 2 mee bezig, dus dat zie ik even niet zitten. Hierbij dus de originele kopie van de kopie in de maximale kwaliteit die ikzelf beschikbaar heb. met vriendelijke groet, Chris P. van der Klauw webmaster http://www.west-papua.nl -------------------------------------------------------------------------------- From: Jean Dillen [mailto:jean.dillen@antwerpen.be] Sent: zondag 2 september 2007 18:48 To: chkla@gmx.de Subject: Dakota JZ-PDC Mijnheer, Als medewerker van het Stampe museum op de Antwerpse luchthaven, ben ik betrokken bij een maquette (1.80m) van DC 3 OO-VDF tijdens zijn dienstbij Delta air Transport op onze luchthaven in 1968. We trachten de geschiedenis van deze machine te illustreren en daarbij hoort ook zijn tijd bij de Kroonduif als JZ-PDC. Ik trachtte de foto die bovenaan Uw site staat 'te pikken', maar het leuke antwoord 'netjes vragen' is minstens goed voor een glimlach... Graag had ik een afbeelding van 'onze' VDF tijdens zijn dienst bij de Kroonduif. Ik merk dat de kwaliteit van de bewuste foto niet perfect is maar dat doet niet af van de historische context. Groetjes, Jean Dillen
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: Kroonduif Dakota JZ-PDC

Bericht door Johnny Bruininga »

Plaats reactie