Hollandia Blues

Herinneringen aan Hollandia
Plaats reactie
Klencke
Berichten: 2
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 22:02

Hollandia Blues

Bericht door Klencke »

Op verschillende plekken op het internet vind je herinneringen aan het dagelijkse leven in Hollandia, jaren 50… zie bv. http://www.kotabaroe.nl. Zelf heb ik er mijn lagere schooltijd doorgebracht. Ons gezin woonde in de Airstrip, Werkendam, Kotabaroe en Dok V (Noordwijk). Ik heb er een boek over geschreven, deels autobiografisch, deels fictioneel: Hollandia Blues. Het is in de boekhandel verkrijgbaar: ISBN 978-94-6153-141-4 (uitgeverij Aspekt). Op het PRIKBORD van deze site, onderwerp BOEKEN/BOEKBESPREKINGEN,vind je er een uitgebreidere beschrijving van. Wie weet, is er in dit jaar - 50 jaar na de overdracht van Nieuw-Guinea - aandacht voor dit soort literatuur…. Peter Klencke
Arthur Olive
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 04:05

Re: Hollandia Blues

Bericht door Arthur Olive »

Hi Peter Ik weet niet meer zeker of ik jou gekend heb in Hollandia. Wij woonden in Berg en Dal (laatste huis) tussen 1949 en 1951 met onze stiefvader Henk Leeflang. Was jouw vader ingenieur Klencke? Mijn zus Christine Olive had een vriendin, Marijke Klencke en ik geloof dat Marijke een oudere zus, Maya, had. Als dat zo is dan kan ik jou een foto sturen van de gang waarop ook Marijke staat. Verder kan ik mij nog een paar andere kinderen herinneren, Alfons Bolsjes, Leo Verbrug, Peter en Paula de Wit en Robbie Wiebinga die nu in Pomona, California woont. Groeten uit California, Arthur Olive
Arthur Olive
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 04:05

Re: Hollandia Blues

Bericht door Arthur Olive »

Peter, mijn mailadres is: jaolive@att.net
Johanch03
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 mei 2011, 13:26

Re: Hollandia Blues

Bericht door Johanch03 »

Goede morgen Peter, Ik zal me even voorstellen,mijn naam is Joop Hennige.Ik heb pas geleden je boek ´Hollandia Blues´aangeschaft,De voetstappen die ik daar in Hollandia achtergelaten heb vond ik weer in dit boek.We woonden in het Kloofkamp,mijn vader was er militair.Net na de overdracht in 1949 zijn we van Batavia naar Hollandia gegaan,eind 1953 naar diverse contractpensions (Scheneningen en Zandvoort) in NL na ´´eervol´´ ontslag uit dienst van mijn vader.Op de lagere school zat ik in Berg en Dal bij dhr.Sirag en daarna naar de MULO in Kota Baroe.Op de MULO was er een klasgenote met de naam Hanneke Klencke,haar vader was meen ik landbouwingenieur.Is zij een zuster van je? Ze had kort,golvend donkerblond haar en donkerbruine ogen (was n.l een stille aanbidder met zijn hart in de schoenen,al liepen we meestal op blote voeten) Peter,ik wilde je hierbij veel succes toewensen met je boek,en dat heel velen uit die tijd hun ´voetstappen´terug mogen vinden. Slamat! Joop Hennige
Plaats reactie