Indonesische censuur

Iets te melden over de vrijheidsstrijd, de OPM, Act of Free Choice, enzovoorts. Plaats je bijdrage hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Indonesische censuur

Bericht door webmaster »

Wisten jullie dat de Indonesische censuur zelfs zover gaat dat nieuwsbrieven van west-papua.nl aan Indonesische ingezetenen geweigerd worden? Hieronder een reactie van Ruud Hennige n.a.v. mijn mail aan hem: Sent: Sunday, May 20, 2012 2:17 AM Subject: nieuwsbrief Ruud weet je eigenlijk dat mijn nieuwsbrieven aan jou niet geaccepteerd worden wegens "unacceptable content"? Ik verstuur ongeveer elke 3 weken een nieuwsbrief. Ik zag dat bijna alles van de 2e helft 2011 is geweigerd en ook die van januari 2012. Soms slipt ie er kennelijk wel doorheen. -- Met vriendelijke groet, Chris P. van der Klauw Hieronder de reactie van Ruud: WOW! Chris, dat vind ik op z'n minst een kl--streek van de Indonesische Censuur! Ik vermoed dat het komt omdat er cruciale informatie (nieuws) staat over Irian Jaya. Er begint ook een lichtje bij me te branden! Enkele weken geleden stuurde ik je sites over Ned.Nw-Guinea door naar Papua TV. Met een van de presentatoren heb ik goed contact. Ik heb hier nooit antwoord op gekregen. En dus...... heeft de censuur vermoedelijk mijn bericht naar Papua TV geblokkeerd! Floeperds! De laatste Nieuwsbrief van je wat ik ontving was van 14 April 2012 (!) Een opmerking erbij: Het is natuurlijk wel 'vreemd' dat ik de nieuwsbrieven van INDORADIO.NL (radio@semarang.nl) & INFO@INDISCH-CENTRUM-DENHAAG.NL wel normaal ontvang! Ik bedoel, dat ze dus deze nieuwsbrieven niet blokkeren! Hoogst vermoedelijk heeft mijn Internet Provicer (Centrin) de opdracht gekregen om een filter in te zetten, zodat alle email berichten van West-Papua.nl domweg geblokkeerd worden Maar Chris, daarom niet getreurd. Ik heb natuurlijk een oplossing, waar de censuur geen vat op heeft. Zou je zo vriendelijk en welwillend willen zijn om de Nieuwsbrief te sturen naar m'n hotmail adres? Evenwel een additionele vraag in het kader hiervan. --Als jouw Nieuwsbrief geblokkeerd wordt vanwege 'unacceptable content' of iets dergelijks.............. hoe zit het dan met de overige email berichten van West-Papua.nl waar ik automatisch op ben geabboneerd? Is het dan voor mij alsnog mogelijk om maar gewoon je site te bezoeken en vervolgens mijn email adres in die automatische verzendings procedure te veranderen? Ik zal straks West-Papua.nl bezoeken en proberen mijn ingevoerde email adres te veranderen naar m'n hotmail adres. Vast hartstikke bedankt voor alle genomen moeite om me alsnog de Nieuwsbrief(ven) van na 14 April te sturen. Tot slot nog een algemene opmerking in het kader van de Censuur. De Indonesische regering is druk bezig om inderdaad overeenkomstig hun subjectieve perceptie bepaalde sites domweg te blokkeren. Vooral iets wat riekt naar (het woord kan ik nu niet schrijven, want dan wordt dit mailtje geblokkeerd), laat ik het omschrijven als 'voortplantings drang' wordt gecensureerd. Het zal me niet verwonderen als ik bijvoorbeeld straks West-Papua,nl niet kan bezoeken. Ook vraag ik me eigenlijk toch wel af, of ik de enige 'veteraan Hollandia Haven' ben die de email berichten van jouw site niet meer kan ontvangen! Immers, ik ben niet de enige Indolander uit voormalig Ned. Nieuw-Guinea die zich in Indonesia genesteld heeft? Ik weet met name dat er in Bali genoeg NNG-veteranen wonen. (Indolanders, het Edele Ras, hehehe! Niet een Hollander van geboorte, niet een Indonesier van geboorte maar een Indische Nederlander van geboorte en met een eigen identiteit) Voor nu dan hartelijke Zomerse groeten uit de stranden van Pangandaran, West-Java. Ruud Even nog een naschrift van de webmaster: censuur is afhankelijk van de provider. De nieuwsbrieven naar Bali komen gewoon aan, maar dat zijn allemaal yahoo, msn, hotmail, gmail of live emailadressen. Daar heeft de Indonesische censuur geen vat op. Het emailadres van Ruud heeft de volgende extentie: bdg.centrin.net.id en da's dus een van de kwaaie. En met betrekking tot de mail van de website: als je een formulier op de website invult dan gebeurt dat serverside, dus in Nederland en dat komt zeker bij me terecht.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Indonesische censuur

Bericht door webmaster »

Reactie ontvangen van Roy Kneefel: Wat betreft censuur in Indonesië: Jozef Go beweerde vorig jaar dat jouw site in Indonesië niet bekeken kan worden. Roy.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie