Stichting Pelita 60 jaar

Iets te melden over een reunie, een feest, een bijeenkomst, een tentoonstelling of een andere gebeurtenis? Meldt het hier of geef een reactie. Wees specifiek met datum, plaats en tijd
Plaats reactie
Roy Kneefel
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 09:06

Stichting Pelita 60 jaar

Bericht door Roy Kneefel »

Van: Roy Kneefel Date: 27 nov 2007 Hallo mensen, Op 24 nov, werd de viering van het 60-jarig bestaan v/d Stichting Pelita gehouden in de Jaarbeurs te Utrecht. Uit alle hoeken van Nederland konden de mensen met bussen naar dit festijn komen. Aanvang: 11.00 uur, einde 23.00 uur. Veel artiesten te bewonderen. Een hele rits aan Infokraampjes. En tentoonstellingpanelen. Jammer dat ik daar geen aandacht aan heb besteed. Veel te veel bezig met oude bekenden te ngobrol. Hier staan de foto's: http://nngfotoalbum.west-papua.nl/thumb ... p?album=78 Druk..druk..druk.. Lang in de rij staan voor het eten, wachttijd een uur.. Ook dringen bij de bar. Te weinig barpersoneel. Zielig voor oudere mensen die geen zitplaats konden vinden. Er waren zitplaatsen genoeg in een kleinere tent heel ver van het hoofdpodium. Afgezien v/d drukte heb ik genoten van deze dag. Veel Indozen uit het dans/kumpulan/satehcircuit gezien. En zeker na 20.00 uur 's avonds was het heeeeel gezellig. Ik heb volop genoten van het optreden van Chris Latul en Neppy Noya, aangevuld met andere muzikanten. Het deed me denken aan de hoogtijdagen van Massada, zeg maar 1978-1981. Helemaal aan het einde van de avond : Anneke Gronloh: Nina Bobo en Surabaya. En ong. om 22.45: Andy Tielman!!. Goh, ze gaven hem een gitaar die speciaal voor hem gemaakt was, had ik begrepen. Startte met "18th Century Rock" van W.A. Mozart en ging verder met" Oleh Sio" en "Glory Halelujah". Achter op het projectiescherm werden er beelden vertoond van Andy in z'n jonge jaren en daarna verschenen er dia's/foto's van andere Indische artiesten met een Indische achtergrond: Jamal, Dewi, The Emeralds, Wanda, Lydia, Jack Jersey, etc. Jammer dat het een kort optreden was, want het feestje moest echt om 23.00 uur afgelopen zijn. Ik denk dat er nu op de Site van Pelita een fotoverslag van deze dag staat. Op zaterdag 1 dec. vindt er een herdenking plaats in Nieuwegein. Dan wordt herdacht dat 46 jaar geleden de West-Papua vlag in NNG werd gehesen. Nog iets : 24 nov. is ook de verjaardag van Nicolaas Jouwe, geboren op 24 nov. 1923. Groeten, Roy Kneefel.
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Stichting Pelita 60 jaar

Bericht door Humphrey »

Date: 09 dec 2007 Hallo Roy, Ik ben vandaag teruggekomen van vakantie en las jouw bijdrage over het 60-jr bestaan van Pelita. Bedankt daarvoor. De broer van Peter van Dongen (onze neef) is Arnold van Dongen die vroeger bij Lois Lane heeft gespeeld. Op de foto waar de 2 zonen van jouw tante staan, staat in het midden Harold Roso(?), die bij de Mr. Showband van wijlen Wiet Poetiray heeft gespeeld (toetsenist). Door mijn vakantie kon ik de herdenkingdienst van Ben Kafiar op 25 november, het 60-jr bestaan van Pelita en de Papua-manifestatie op 1 december niet bijwonen. Humphrey Trouerbach
Plaats reactie