Puck Günthardt werd 75 jaar

Iets te melden over een reunie, een feest, een bijeenkomst, een tentoonstelling of een andere gebeurtenis? Meldt het hier of geef een reactie. Wees specifiek met datum, plaats en tijd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Puck Günthardt werd 75 jaar

Bericht door webmaster »

Puck was al een beetje eerder jarig, maar het feestje ter gelegenheid van zijn 75e verjaardag werd gegeven op 28 december. Puck en Ankie waren begin december namelijk nog in Amerika bij dochter Muriel. Die overigens meekwam voor de feestdagen en het verjaardagfeestje en begin januari weer naar Amerika is vertrokken.
uitnodigingPuck75.jpg
uitnodigingPuck75.jpg (74.74 KiB) 2306 keer bekeken
Het werd een gezellig feestje met een moeilijke aanloop. Het weer heeft zo'n honderd genodigden doen besluiten om niet op reis te gaan. Tot een uur voor het begin kwamen er nog afmeldingen. Terecht? Tja wat moet je daar van zeggen? De snelweg was uitstekend te berijden, maar het werd bij de locatie zelf erg spannend. Ik heb geen TomTom, maar had wel de Rietdijk op het internet opgezocht. Eitje toch?. Ik kwam in een woonwijk met zo'n bekend complex stratenplan, op de Rietdijk terecht. De Rietdijk ligt aan de buitenkant van de woonwijk. Alleen toen ik naar de locatie wilde bleek die doorsneden door een fietspad waar je niet overheen kon. Dus omrijden, en weer een andere complexe wijk in. Nummer 6 zag er nogal uitnodigend uit, een restaurant, dus geschikt voor een feestje, maar de schuur ernaast bleek niet nummer 10. Daarnaast een woonhuis, nummer 8, zag er ook niet erg scouting uit. Dus maar verder op dat smalle gladde landweggetje. Alleen er was niet veel meer dan lege weilanden te zien. Een kilometer of 2 verder dacht ik: "Voordat ik nu straks in Moerdijk sta, laat ik toch maar even teruggaan om te vragen bij nummer 6." Draaien bij de ingang van een weiland was wel een beetje slippen, maar werd geklaard. Vervolgens terugrijden. Komt mij een rode Renault bestelwagen tegemoet op dat smalle gladde landweggetje, met een oude kerel, die stoer en strak stevig doorrijdt, en niet de indruk geeft ook maar een centimeter toe te willen geven. Dus voel ik me genoodzaakt om toch maar even in de berm tussen twee bomen uit te wijken. Ventje voorbij, maar ìk kom niet meer weg. Niet vooruit, niet achteruit, niet heen en weer, maar wel steeds meer glijden in de richting van de boom en de greppel. Uitstappen dan maar. Tja hoe gaan we dat oplossen? Lijkt me toch wel aangenaam om zonder takelwagen weg te kunnen komen. Komt er inmiddels nog een taxi voorbij. Ik denk: "Die is vast ook verkeerd". Met mijn ijskrabber alle sneeuw en ijs weggehaald voor en achter mijn linker voor en achterband. En weer instappen. Lukt nog niet. Opnieuw verder graven met de ijskrabber. De taxi is kennelijk ook op zoek naar nummer 10, want ongeveer op dezelfde plek als waar ik gedraaid ben keert hij ook. Ik weer ingestapt voor een nieuwe poging. De taxi passeert me inmiddels en heeft door dat ik een probleem heb. De goede man stopt even verderop en ik zie hem uitstappen. Gelukkig heb ik na enig heen en weer wiegen eindelijk vat gekregen met mijn wielen en kan ik slippend en glijdend achteruit tussen die 2 bomen vandaan komen. Taxichauffeur heeft door dat het gelukt is en steekt zijn duim op. Langzaam rijden we allebei verder naar nummer 6. Hij gaat naar binnen om te vragen. Maar ik zie inmiddels rechts van het gebouw, een weggetje met daaraan een gebouwtje, dus logischerwijs op nummer 4. Ik loop dat weggetje op en denk:" Verrek daar loopt Errol Günthardt!" Enkele tientallen meters verder krijg ik inderdaad contact en vraag ik waar ik kan parkeren. Tjsa natuurlijk op die grote sneeuwvlakte naast het gebouw, die zonder sneeuw misschien wel een parkeerplaats was. De taxi draait daar inmiddels op en zet iemand af. En ik dus ook en denk bij mezelf "Hoe kom ik hier vanavond weer weg. Nou ja, de Günthardts zijn sterke kerels dus daar moet wel een oplossing voor zijn". De taxi ziet in elk geval kans om toch weer het sneeuwveld te verlaten dus dat geeft de burger moed. Hier een hyperlink naar het fotoalbum van het feestje: http://nngprikbord.west-papua.nl/pictur ... _jaar.html Er was overigens ook nog een andere fotograaf actief. Zij foto's vind je op de volgende hyperlink: http://www.mijnalbum.nl/Album=CZV3RIWY Voor het geval het je nog interesseert: Ik ben 's avonds uiteindelijk toch weggekomen zonder de sterke arm van de Günthardts. Al wiegend met de auto kregen mijn banden toch vat op de ondergrond en kon ik probleemloos wegkomen. Jammer voor al degenen die niet geweest zijn. Het was een heel gezellig typisch Puck feestje met een uitstekende maaltijd verzorgd door zijn zoon Alexander en een fantastische gelegenheidsband "Saté Baby Band" verzorgd door zijn zoon Errol, en we werden op charmante wijze gelaafd door zijn dochter Muriel. En Ankie en Puck gaven natuurlijk hun dansshow ten beste. De bezoeker die volgens mij het meest zijn best heeft gedaan was Tjak Risamasu, een collega van Puck in Biak, en echtgenote. Zij kwamen immers helemaal uit Eibergen met de auto. De meeste andere bezoekers woonden toch redelijk in de buurt.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie