FakFak - reünie zaterdag 30 oktober 2010

Iets te melden over een reunie, een feest, een bijeenkomst, een tentoonstelling of een andere gebeurtenis? Meldt het hier of geef een reactie. Wees specifiek met datum, plaats en tijd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

FakFak - reünie zaterdag 30 oktober 2010

Bericht door webmaster »

Voor iedereen die zich bij Fakfak betrokken voelt. Hoofdzakelijk bezoeken oud-mariniers en hun partners deze bijeenkomst. Ieder jaar wordt in Helmond een reünie georganiseerd voor mariniers + partners die in Fakfak hebben gediend. De laatste jaren melden zich steeds meer mensen aan die een of andere band met marinemensen hadden of hun Fakfak-gevoelens willen delen. De reünie wordt op Zaterdag 30 Oktober gehouden op de banen van Handboogschutterij "Houts Welvaren" te Helmond. Opgave of inlichtingen: j.konijnenberg88@upcmail.nl tel. 0492-534102 (09.00 tot 18.00 uur) of pietpostma@versatel.nl tel. 026-3612814.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: FakFak - reünie zaterdag 30 oktober 2010

Bericht door webmaster »

Een (half) artikel uit Korpsblad Houwe Zo van het Korps Mariniers
FakFakReunie.jpg
FakFakReunie.jpg (179.21 KiB) 3711 keer bekeken
vervolg van verslag Fak-Fak reünie 2010
vervolg van verslag Fak-Fak reünie 2010
FakFakReunie2010b.jpg (91.15 KiB) 3671 keer bekeken
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: FakFak - reünie zaterdag 30 oktober 2010

Bericht door webmaster »

Webmaster: De voordracht van Jos van de Konijnenberg tijdens de Fak-Fak reünie is gebaseerd op een visie die Jos al eerder o.a. ook bij mij heeft neergelegd. Ik heb die kennelijk niet geplaatst om voor mij op dit moment onbekende redenen. Ik ben het in zoverre met hem eens dat de veteranen als zodanig geen schuld dragen aan het in de steek laten van de Papoea's. De veteranen moesten gewoon orders opvolgen. Dat de veteranen desondanks een schuldgevoel aan de hele affaire overgehouden hebben is logisch. Je wilt je opdracht goed afsluiten en helaas is ze dat onmogelijk gemaakt. Het is echter een schuldgevoel dat wel de liefde voor Nieuw Guinea en de Papoea's bewijst en dat wil ik graag blijven koesteren. Al was ik zelf geen veteraan, ik heb dat schuldgevoel ook, simpelweg omdat ik Nederlander ben en ik van mening ben dat een stel klunzen in Den Haag foute beslissingen hebben genomen en foute strategieën hebben gevolgd. En als Nederlander komt dat ook op MIJN bordje. Dat schuldgevoel praat je me niet uit mijn hoofd en dat schuldgevoel praat je ook niet uit het hoofd van de veteranen. En eerlijk gezegd ben ik daar blij om, want daardoor doet onze generatie nog zoveel voor west-papua. Al dat kan nooit genoeg zijn en hoop ik het stokje over te kunnen dragen aan jongere generaties, want de papoea's hebben het verdiend. Ben Kaisiëpo heeft op een artikel van Jos van de Konijnenberg van dezelfde strekking gereageerd op de website van Louis van Diessen. Deze reactie vind je inclusief de voordracht van Jos in de volgende bijdrage op dit prikbord: http://nngprikbord.west-papua.nl/viewto ... 34e9#p1212
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie