Pasar Bronbeek

Iets te melden over een reunie, een feest, een bijeenkomst, een tentoonstelling of een andere gebeurtenis? Meldt het hier of geef een reactie. Wees specifiek met datum, plaats en tijd
Plaats reactie
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Pasar Bronbeek

Bericht door Humphrey »

Pasar Bronbeek De enige Pasar in “De Geur van Weleer” 16 augustus 2008 KTOMM Bronbeek Velperweg 147 Arnhem Mede door het succes van de afgelopen drie jaar zal er, voorafgaand aan de jaarlijkse herdenkingen gerelateerd aan het einde van de Tweede Wereldoorlog in het voormalig Nederlands-Indië op zaterdag 16 augustus 2008 op het Landgoed Bronbeek, een Pasar worden gehouden. De Pasar Bronbeek wordt dit jaar gehouden met als doel, fondsen te werven ten behoeve van de Stichting Weeshuis Lombok en de werkgroep SMUGABUNGAN onderdeel van de Stichting Advies en Informatie Centrum Irian Jaya: Doelstelling Stichting Weeshuis Lombok: De opvang van weeskinderen en het stimuleren van sport en cultuur. In de vorm van een Eco centrum is een aantrekkelijk park in ontwikkeling, met als middelpunt het weeshuis dat al operationeel is en de eerste weeskinderen heeft ondergebracht; een onderkomen voor verzorgsters, een recreatieruimte; een eetruimte; een keuken; een ruimte voor computerlessen en een bibliotheek en een wasruimte. Doelstelling werkgroep SMUGABUNGAN: Het primaire doel van de werkgroep is fondsen te verwerven voor de hoognodige renovatie van het oude HBS schoolgebouw, nu genoemd SMUGABUNGAN, in Jayapura. Tevens streeft de werkgroep naar kwaliteitsverbetering van het onderwijs om zodoende een betere aansluiting met de universiteiten te realiseren. Voor meer informatie over SMUGABUNGAN: ga naar de website http://www.sma-gabungan.org/ Kijk ook in het fotoalbum van de Pasar Malam Istewa in Zeist: http://www.west-papua.nl/cop148/thumbnails.php?album=87 en in het fotoalbum Artiesten en SMUGABUNGAN: http://www.west-papua.nl/cop148/thumbnails.php?album=73 De Pasar Bronbeek 2008 zal worden gehouden in een tent, die staat opgesteld op het Landgoed Bronbeek. Door een zorgvuldige selectie van de deelnemende standhouders, krijgen de bezoekers een Pasar te zien, die een bijzondere uitstraling heeft en zeker een bezoek waard is. De Pasar is op zaterdag 16 augustus 2008 van 10.00 uur tot 18.00 uur toegankelijk voor het publiek. De entree prijs is € 4,00 p.p. kinderen tot 12 jaar gratis toegang. Op vertoon van uw entreekaartje is op die dag een bezoek aan ons museum gratis. Bezoekers van de Pasar dienen te parkeren op het terrein van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, Ruitenberglaan 31 Arnhem (nabij Bronbeek), volg parkeer bewijzering. Openbaar vervoer: vanaf NS-station Arnhem, lijn 3, halte Bronbeek. Het parkeren op het terrein van KTOMM Bronbeek is alleen toegestaan voor bussen en personen in het bezit van een invalidenparkeerkaart. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Inlichtingen: Aoo R.J. Anderson, tel. (026) 376 35 15 E-mail: rj.anderson@mindef.nl
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Pasar Bronbeek

Bericht door Humphrey »

Verslag Pasar Bronbeek zaterdag 16 augustus 2008 De Pasar in Bronbeek, afgelopen zaterdag (16 aug.), is een succes geworden. Na afloop vertelde de commandant van Bronbeek, dat de trend (toenemend aantal bezoekers) van de afgelopen jaren ook dit jaar te zien was. Het aantal bezoekers is van ca 1000, 2020, 2400 tot 3400 (afgelopen zaterdag) gestegen. Dit zal uiteraard ook invloed hebben op het te doneren bedrag aan goede doelen. Opvallend was het grote aantal ex-Nieuw Guineaérs. Enkele bekenden waren o.a. John Titaley en family, Roy Felix (uit Australie gekomen voor de scholenreunie op 30 augustus), Lou Oberholz, Amos Tamaela, Blauw (voornaam vergeten), Anita Thompson, Betty Leimena. De bezoekers die geen band met Nieuw Guinea hadden, waren ook heel erg belangstellend en nieuwsgierig naar NG. Het was bij onze stand vanaf het begin tot het eind druk. Addy Wils, Gertjan (echtgenoot van Addy) en ik hebben constant mensen te woord moeten staan. Vermoeiend maar leuk! Aan belangstelling was zeker geen gebrek. Wij hebben Papua op een positieve manier mogen uitdragen. Wij werden door Kanaal 13 (lokale tv-zender regio Arnhem en Nijmegen) geinterviewd, ook door John Heese van http://www.tjampoer.nl op de gevoelige plaat gezet. Door de drukte heb ik zelf geen foto's kunnen schieten. Verschillende mensen, die foto's hebben geschoten, zegden mij toe, deze op te zullen sturen. Zodra ik die ontvangen heb, stuur ik je toe. Komend week-end staan we op de Pasar in Zeewolde en de 30e uiteraard in De Bilt. Humphrey Trouerbach
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Pasar Bronbeek

Bericht door Humphrey »

Hierbij de foto van alle vrijwilligers van de Pasar in Bronbeek, die zich o.a. voor onze werkgroep SMUGABUNGAN hebben ingezet. Ik sta geloof ik 15e van rechts (rood poloshirt;2 plaatsen verder naar links Addie en weer 2 plaatsen verder naar links Gertjan (man van Addie). Humphrey
2008-08-16 Bronbeek DSC00044cpl.jpg
2008-08-16 Bronbeek DSC00044cpl.jpg (156.39 KiB) 6238 keer bekeken
de hele groep vrijwilligers
2008-08-16 Bronbeek DSC00044lh.jpg
2008-08-16 Bronbeek DSC00044lh.jpg (133.67 KiB) 6237 keer bekeken
close-up linkerkant
2008-08-16 Bronbeek DSC00044rh.jpg
2008-08-16 Bronbeek DSC00044rh.jpg (123.47 KiB) 6237 keer bekeken
close-up rechterkant
Marcel
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 12:20

Re: Pasar Bronbeek

Bericht door Marcel »

Humphrey schreef:Verslag Pasar Bronbeek zaterdag 16 augustus 2008 Opvallend was het grote aantal ex-Nieuw Guineaérs. Enkele bekenden waren o.a. John Titaley en family, Roy Felix (uit Australie gekomen voor de scholenreunie op 30 augustus), Lou Oberholz, Amos Tamaela, Blauw (voornaam vergeten), Anita Thompson, Betty Leimena. Humphrey Trouerbach
Ik vroeg me af of er ergens of bij iemand nadere info te vinden is over deze scholen reunie ? Vriendelijke groet Marcel
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Pasar Bronbeek

Bericht door webmaster »

Marcel is toch allemaal erg simpel. Als je op de homepage van west-papua.nl kijkt dan zie de de agenda. Daar staat het bovenaan. Aanklikken en je krijgt een pdf met alle info. webmaster
Marcel
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 12:20

Re: Pasar Bronbeek

Bericht door Marcel »

adminfrm schreef:Marcel is toch allemaal erg simpel. Als je op de homepage van west-papua.nl kijkt dan zie de de agenda. Daar staat het bovenaan. Aanklikken en je krijgt een pdf met alle info. webmaster
Tsja, helemaal gelijk natuurlijk . . . . niet eens aan gedacht !! ik wilde weer te snel te veel in korte tijd thnx Afbeelding Marcel
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Pasar Bronbeek

Bericht door Humphrey »

Hierbij de foto's die gemaakt zijn door de dochter van Addy Wils
IMG_0369a.jpg
IMG_0369a.jpg (118.71 KiB) 6174 keer bekeken
IMG_0370a.jpg
IMG_0370a.jpg (123.21 KiB) 6174 keer bekeken
IMG_0371a.jpg
IMG_0371a.jpg (131.73 KiB) 6173 keer bekeken
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Pasar Bronbeek

Bericht door Humphrey »

Hierbij de foto's die gemaakt zijn door de dochter van Addy Wils
IMG_0373a.jpg
IMG_0373a.jpg (138.08 KiB) 6169 keer bekeken
IMG_0378a.jpg
IMG_0378a.jpg (124.81 KiB) 6168 keer bekeken
IMG_0382a.jpg
IMG_0382a.jpg (123.59 KiB) 6168 keer bekeken
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Pasar Bronbeek

Bericht door Humphrey »

Hierbij de foto's die gemaakt zijn door de dochter van Addy Wils
IMG_0395a.jpg
IMG_0395a.jpg (132.69 KiB) 6165 keer bekeken
met hartelijke groet. Humphrey Trouerbach
Plaats reactie