Wil je ons helpen? Breng je stem uit!!!

Iets te melden over een reunie, een feest, een bijeenkomst, een tentoonstelling of een andere gebeurtenis? Meldt het hier of geef een reactie. Wees specifiek met datum, plaats en tijd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Wil je ons helpen? Breng je stem uit!!!

Bericht door webmaster »

Wil je ons helpen?

Breng je stem uit op een VOOR project: “Gereedschap voor Papoealeerlingen”.

Stichting Papoeajeugd naar School is al ruim 30 jaar actief in Papoea, het voormalig Nederlands Nieuw Guinea, om kinderen uit deze achtergestelde bevolkingsgroep financieel te steunen zodat zij basisonderwijs en vervolgonderwijs kunnen volgen. De leerlingen van de technische opleiding in Merauke gaan we steunen met de aanschaf van gereedschapskisten die gebruikt worden bij het praktijkonderwijs. Na afronding van de opleiding wordt de kist hun eigendom. Daarmee geven we hen een veel betere start om in hun eigen levensonderhoud te voorzien. Hoe meer stemmen, hoe meer kans we hebben om hiervoor een flinke donatie van VOOR te krijgen. Klik op de link en breng je stem uit! Heel hartelijk dank!

http://www.voor.nl/voorbeeld-projecten# ... n-techniek

Let op: stemmen kan t/m 16 april. Het kost maar enkele minuten van je tijd. Stuur dit bericht ook door s.v.p.




Nadere toelichting:

Voor.nl is een werving- en selectiebureau dat 10% van haar jaaromzet aan een goed doel geeft. Iedere opdrachtgever of ZZPer die een opdracht via hen doet mag een project voordragen, zo ook Jan Heijs, mijn man. Het project met de meeste stemmen gaat zeker door naar de volgende ronde waar een jury de uiteindelijke twee winnaars bepaalt.

Mijn vader was gouvernementsarts in Merauke, Papoea, van 1951 t/m 1958. Dat is het voormalig Nederlands Nieuw Guinea, nu deel van Indonesië. Ik heb daar ook 7 jaar gewoond. Mijn vader leidde dorpsverzorgsters op die na hun opleiding teruggingen naar hun dorp in het oerwoud en daar verpleegkundige, verloskundige, diëtiste etc. inéén waren. In 2009 bezochten Jan en ik het land en ontmoetten dochters van deze dorpsverzorgsters die in veel gevallen ook weer verpleegkundige bleken te zijn. Duidelijk is dat onderwijs daar een goede basis is om generaties lang zelf in het levensonderhoud te kunnen voorzien.

Sindsdien zijn Jan (voorzitter) en ik (PR), als vrijwilliger actief voor de Stichting Papoeajeugd naar School. De stichting heeft een lokaal bestuur en via hen worden jaarlijks 1200 kinderen financieel gesteund om naar school te gaan. Zie http://www.pjns.nl

Wij hebben ons hart verpand aan de Papoea’s!
Marjolijn Veeger
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Wil je ons helpen? Breng je stem uit!!!

Bericht door webmaster »

Hallo allemaal,
We zijn de eerste stemronde doorgekomen, GEWELDIG!
Door het krijgen van heel veel stemmen dankzij jullie is ons project op de 9e plaats gekomen.
Uit de eerste 10 worden eind April 3 projecten genomineerd die in aanmerking komen voor een fikse donatie!.
Als we die winnen kunnen we leerlingen van de technische school een gereedschapskist geven die ze op school in praktijklessen kunnen gebruiken en waarmee ze na school een betere positie op de arbeidsmarkt hebben.
Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang. Zie ook onze website: http://www.pjns.nl

Marjolijn Veeger
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie