Einde van het stenen tijdperk

Heb je een boek gezien of gelezen dat interessant is? Meldt het hier en geef informatie over titel, auteur en prijs. En misschien en korte samenvatting of recentie?
Plaats reactie
Jan Sneep
Berichten: 4
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 17:04

Einde van het stenen tijdperk

Bericht door Jan Sneep »

Ik was bestuursambtenaar (A.A)van 1956-60, na opleiding in Hollandia geplaatst in Mindiptana. Daarna 2 jaar in het Sterrengebergte, post Ok Sibil, waar ik ook de bestuursman was tijdens de Sterrengebergte-expeditie. Waaraan als kadastermedewerkers ook Detajongens (die mij wel kennen) hebben deelgenomen. In mijn boek Einde van het stenen tijdperk (Bestuursambtenaar in het witte hart van Nieuw-Guinea)heb ik o.a. de gebeurtenissen beschreven tijdens die expeditie en mijn ervaringen met de Franse filmexpeditie die in 1959-60 de film "Tussen hemel en moeras" maakte, tijdens een 7 maanden durende tocht van zuid- naar noordkust. Het boek is onder ISBN 90 5170 927 7 te bestellen (uitgever Rozenberg Publishers, Amsterdam) Jan Sneep
Jan Sneep
Berichten: 4
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 17:04

Re: Einde van het stenen tijdperk

Bericht door Jan Sneep »

Wat is iedereen toch actief met reünies etc. Bijzonder leuk vond ik dit keer de fotoreeks over Mindiptana. Dat was mijn eerste standplaats als AA en ik heb zelf nauwelijks foto's uit die tijd (sept. 57 tot febr. 58). Ben toen naar de Sibil vertrokken en heb voornamelijk gefilmd. Overigens is de tweede druk van mijn boek "Einde van het stenen tijdperk" eindelijk ook verschenen. Succes met de uit de hand gegroeide hobby waarin volgens mij veel tijd gaat zitten. Vriendelijke groet, Jan Sneep
Plaats reactie