Dochter van de jungle & Terug naar de jungle

Heb je een boek gezien of gelezen dat interessant is? Meldt het hier en geef informatie over titel, auteur en prijs. En misschien en korte samenvatting of recentie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert Ernste
Berichten: 89
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 16:11
Locatie: Utrecht | São Paulo
Contacteer:

Dochter van de jungle & Terug naar de jungle

Bericht door Bert Ernste »

Afbeelding Het heeft lang geduurd, maar eindelijk heb ik toch de twee boeken van Sabine Kuegler, Dochter van de jungle en Terug naar de jungle gelezen. (Ze zijn ooit op dit forum genoemd, maar dat kon ik niet terug vinden.) Ik vond de omslagen ietwat afstotend met de wat al te mooi poserende schrijfster, die je aanstaart. De boeken vielen echter helemaal niet tegen. Het eerste deel is een boeiend verhaal over hoe Kuegler opgroeit onder de Fayu in West Papua. Daarna gaat ze in Europa studeren en werken, wat een grote cultuurschok oplevert. Na vijftien jaar keert ze terug. Ze moet weer helemaal wennen in he land van haar jeugd, maar voelt zich toch weer heel erg thuis. Gaandeweg raakt ze begaan met de onderdrukking van de papua's door het Indonesische regime en raakt ze betrokken bij de strijd voor autonomie | onafhankelijkheid. Niet de beste boeken over West Papua, wel het lezen waard. Op mijn website een uitvoeriger bespreking. Meer boeken West Papua | Nieuw-Guinea -- Bert Ernste Web | Blog Artikelen West Papua | Nieuw-Guinea
Plaats reactie