VANDAAG HEB IK EEN PAPOEA ONTMOET door Aad Kamsteeg

Heb je een boek gezien of gelezen dat interessant is? Meldt het hier en geef informatie over titel, auteur en prijs. En misschien en korte samenvatting of recentie?
Plaats reactie
Koen J de Jager
Berichten: 156
Lid geworden op: do 14 feb 2008, 13:21

VANDAAG HEB IK EEN PAPOEA ONTMOET door Aad Kamsteeg

Bericht door Koen J de Jager »

Kamsteeg, Aad (2018)

VANDAAG HEB IK EEN PAPOEA ONTMOET; Het leven van Chris Padwa. € 9,95

ISBN: 9789463383356
Soesterberg, Uitgeverij Aspekt, 82 pag.

‘Wie kent de Papoea’s van het voormalig Nederlands Nieuw-Guinea nog?’

Onder buitenlandse druk en via een vervalste volksstemming kwamen zij onder Indonesisch bestuur terecht. Van de door Nederland aan de Papoea’s beloofde zelfbeschikking en onafhankelijkheid kwam niets terecht. Integendeel, door de massale komst van vooral Javanen zijn de Papoea’s minderheid in eigen land geworden. De Papoea’s lijden onder grove schending van mensenrechten. Ze worden economisch gemarginaliseerd. Door grootscheepse ontbossing dreigt de biodiversiteit van hun land te worden vernietigd.

De Biakker Chris Padwa maakte het allemaal mee. Ook hij hoopte dat Papua zelfstandig zou worden. Hij werd opgepakt en gemarteld. Ook hij en zijn gezin worden tot op vandaag gediscrimineerd.

Journalist Aad Kamsteeg trok zelf twee keer door Papua. Hij tekende het levensverhaal van Chris Padwa op en plaatste het in kader van de dramatische geschiedenis van Papua. Verschijningsdatum: januari 2018.
Zie ook http://www.uitgeverijaspekt.nl/boekdeta ... 9463383356
Bijlagen
Cover Kamsteeg-Padwa kl..jpg
Cover Kamsteeg-Padwa kl..jpg (47.81 KiB) 3833 keer bekeken
Plaats reactie