Squadron 321/ Biak 1961-1962

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Squadron 321/ Biak 1961-1962

Bericht door webmaster »

Ik woon in Suriname en in september ben ik even in Nederland, zijn er dan ook evenementen in die tijd?
Ik ben zelf op Biak geweest in de periode 1961 en 1962 bij squadron 321 van de Neptunes en heb de hele overdracht meegemaakt. Ik ben zeer geïnteresseerd naar de periode in mijn leven. Ik weet dat majoor Bezembinder mijn chef van in Nieuw Guinee. Mijn marinenummer was 76030 en was vliegtuigmaker elektromonteur. Misschien kan ik nog collega´s ontmoeten van die tijd. Ik ben zelf al 72 jaar. Ik zou graag verder geïnformeerd blijven.
Ik werk als vrijwilliger in Suriname als directeur van stichting Towards A New Alternative en houdt me bezig met educatie aan drop-outs.
Vriendelijke groet,
Bert Hulsman
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Squadron 321/ Biak 1961-1962

Bericht door webmaster »

Hoi Chris,

Ik volg met grote interesse jullie website. Nu zie ik in de laatste nieuwsbrief een storende fout in de oproep van "ex-marinier" Bert Hulsman. Bert geeft zelf aan dat hij behoorde tot de vliegtuigelektromonteurs, daarmee behorend tot de "varende en/of vliegende vloot".

Een marinier wordt vaak als benaming gebruikt voor marinepersoneel in het algemeen, maar dit is onjuist. Een opvarende van de varende vloot is geen marinier, maar een matroos of andere marineman/vrouw. In Nederland is een marinier wel een personeelslid van de marine.

Om het nog verwarrender te maken kan Bert wel vrienden hebben gemaakt onder mariniers die eventueel ook op Biak waren geplaatst.


Met vriendelijke groet,
Rinus Groenevelt.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Rinus1957
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 20:33

Re: Squadron 321/ Biak 1961-1962

Bericht door Rinus1957 »

Op FaceBook is een groep Marine Luchtvaart Dienst en MLD te vinden. Wellicht zijn er via deze groepen nog enkele jaargenoten of lotgenoten te vinden.
Plaats reactie