Gouvernementsveearts Van Rees

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Gouvernementsveearts Van Rees

Bericht door webmaster »

Wie heeft er nadere informatie over gouvernementsveearts Van Rees?? Dhr. van Rees (voornaam?) is van ongeveer 1948 t/m 1954 gouvernementsveearts op Nieuw Guinea geweest. Wat was zijn standplaats? Wie heeft hem gekend en kan er nadere informatie over geven? Op zich moet dat bijzonder zijn, want zoveel veeteelt was er in die tijd nog niet op Nieuw-Guinea, dus Dhr. Van Rees moet een bijzondere positie in de gemeenschap hebben gehad. Graag reacties op dit forum, (of als het niet anders kan via email dan plaats ik het zelf op het prikbord,) webmaster Chris P. van der Klauw
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Gouvernementsveearts Van Rees

Bericht door webmaster »

Mijn vader had als standplaats Hollandia... of Hollandia-haven als ik me goed herinner. Zou geweldig zijn wanneer iemand zich hem nog mocht herinneren. Er werd toentertijd een rechtzaak tegen hem aangespannen door de laatste gouverneur in Nieuw Guinea, ( naam weet ik niet meer)maar er kwam geen enkel bewijs tegen hem en hij kwam daarna terug naar Holland in 1954, waar hij al snel in Utrecht als keuringsveearts en er tot aan zijn pensionering op het abatoir heeft mogen werken. Met vriendelijke groet.... Yules van Rees
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Gouvernementsveearts Van Rees

Bericht door webmaster »

Zojuist lees ik in Uw Nieuwsbrief dd.5/04/2013, dat in “ opsporing “, wordt gezocht naar gegevens van de goevernements dierenarts A.L.A.van Rees. Van mei 1953 tot mei 1956 ben ik voor het goevernement werkzaam geweest in Nw.Guinea . Uitgezonden als “kortverbander” door het “MINVOR” , afdeling DETA. Als zodanig was Drs.van Rees mijn directe chef en heb ik hem dus zeer goed gekend en ook byzonder gewaardeerd; hij moest in 1954 helaas onder minder prettige omstandigheden zijn belangrijke taak neerleggen. Gaarne verstrek ik –desgewenst- nadere inlichtingen. Met vriendelijke groeten J.Eldermans PS zie ook op de website van Doni Widema brieven van j.eldermans ( of google : j.eldermans )
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie