Gezocht: Tekenaar hulppost- en telegraafkantoor Kokonao

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Gezocht: Tekenaar hulppost- en telegraafkantoor Kokonao

Bericht door webmaster »

Enkele dagen geleden kwam ik in het bezit van een zestal dienstbrieven, die eind juli 1960 verstuurd werden van het hulppost- en telegraafkantoor Kokonao naar HBPTT Hollandia Binnen. De brieven (zonder inhoud) bevattten op de omslag tekeningen, o.a. politieke prenten, van de verzender, w.s. de beheerder van dit kantoor, die kennelijk graag tekende. Heeft u informatie over dit postkantoor en deze beamte/tekenaar? Leeft die nog? Of heeft u suggesties waar ik verdere informatie kan inwinnen? Ik ben zeer benieuwd. Met vr. gr. Paul van Beek
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Gezocht: Tekenaar hulppost- en telegraafkantoor Kokonao

Bericht door webmaster »

Slamat Chris, Ik las dat er iemand interesse had in het wel en wee van de voormalige beheerder van het postkantoor Kokonao. Welnu van 1959 tot okt. 1962 was ik bestuursambtenaar in Kokonao en veel gedetacheerd in Akimoega( een nieuw ontdekt gebied dat nog onder bestuur moest worden gebracht). Als ik in Akimoega zat maakte ik elke dag radiocontact met Kokonao, dit kontakt werd onderhouden via het postkantoor. De naam van deze meneer weet ik niet meer, het was een indische nederlander en altijd erg behulpzaam. Frank Hubatka is er ook even geweest maar kon daar niet wennen. Met vriendelijke groet Jean Louis Jansen
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Gezocht: Tekenaar hulppost- en telegraafkantoor Kokonao

Bericht door webmaster »

Beste Chris, in 1960 was ik in Kokonao en opende de bestuurspost Akimoega. n Kokonao was al 11 jaar de beheerder van het postkantoor mijn goede vriend J.U. L.Hunneman, die begon als DETAboy in Hollandia. J.U.L. Hunneman liet de Gouverneur van Hollandia achteraan in de rij aansluiten, wilde iedereen gelijkelijk behandelen en werd toen in Kokonao geplaatst zonder recht op verlof, i.t.t. uitgezonden krachten uit Nederland. JUL was "the last angry man". Tot ziens, Frank.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie