wie heeft informatie over Ds Felipe J.S. Rumainum?

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GripGrap
Berichten: 20
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 21:44

wie heeft informatie over Ds Felipe J.S. Rumainum?

Bericht door GripGrap »

Gerlof Homan wil n.l. graag iets meer weten over Ds Felipe J.S. Rumainum. Hij was heel actief in de DVP in de jaren 50 en in 1959 nam de plaats in van Lodewijk Jacadewa. Wat is er van deze man geworden? Is er iemand bekend met zijn "handel en wandel"?
Rinus
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 21:00

Re: wie heeft informatie over Ds Felipe J.S. Rumainum?

Bericht door Rinus »

Onderstaand een stukje uit de site : West Papua - Het vergeten volk van Gerard Thijssen http://www.westpapuahetvergetenvolk.nl/Pioniers.htm De periode na 1956 is eigenlijk de periode van F.J.S. Rumainum, hij moest nu optreden als voorzitter van de Algemene Synode en samen met F.C. Kamma moest hij een nieuwe weg inslaan. Zijn ouders hebben de oude zendingstijd nog gekend en kregen hun opvoeding op het oudste zendingserf van Nieuw- Guinea, Mansinam. Hij zelf werd geboren in de tijd van de grote overgangen, in 1914. Enkele dagen voor zijn plotseling overlijden(27 Januari 1968) heeft Ds. Rumainum nog het boekje in handen gehad, wat hij zelf had geschreven, toen de EC kerk 10 jaar bestond. De opvolger van Ds. Rumainum namelijk Ds. J. Mamoribo begon eveneens te schrijven en publiceerde reeds verschillende brochures. Na Mamoribo (1971) kwam Ds. W.Malowali en I.K. Saujay. Hoop dat je hier iets aan hebt. M.G ten Haaft
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: wie heeft informatie over Ds Felipe J.S. Rumainum?

Bericht door webmaster »

Geweldig bedankt. Dat was heel allemaal heel interessant! Hartelijke groeten Gerlof
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
prichardus
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 13:46

Re: wie heeft informatie over Ds Felipe J.S. Rumainum?

Bericht door prichardus »

Geachte heer Homan, Via via ben ik in het bezit gekomen van "Rondzendbrieven" die door aan "Oegstgeest" verbondenen werden gestuurd vanuit NNG in de periode 1956-1960. Ik ben bezig deze nader te bekijken. Hierin wordt ds Rumainum dikwijls genoemd incl. zijn ''handel en wandel''. Mocht u meer informatie willen ontvangen dan kunt u desgewenst contact opnemen
Maarten Teutscher
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 18 apr 2011, 22:17
Locatie: Wapenveld

Re: wie heeft informatie over Ds Felipe J.S. Rumainum?

Bericht door Maarten Teutscher »

Ik ken dominee Job Rumainum als de man die mij heeft gedoopt. Volgens overlevering was ik het eerste Nederlandse kind dat hij doopte. Oom Job was een vriend van mijn vader, ds. Henk Teutscher. Ze gingen samen naar de Wereldraad van Kerken in New Delhi. Toen we tijdens ene verlof in Rotterdam woonden kwam hij, samen met Jannes Mamoribo, bij ons logeren en mocht ik paardje rijden op zijn knie. Een warme oom, maar heel gek, Rotterdammse huisvrouwen wilden van mijn moeder weten of hij afgaf aan de lakens.... Dat was in de gegoede wijk Kralingen, met allemaal keurige goed opgeleide mensen in pak weg 1957!
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: wie heeft informatie over Ds Felipe J.S. Rumainum?

Bericht door webmaster »

Goedenavond webmaster,

Op het prikbord is al een paar jaar iemand op zoek naar gegeven over ds Rumainuim. Ik heb hem als kind gekend als collega van mijn vader. Omdat ik niet geregistreerd ban kan ik niet reageren. Maar als deze persoon meer wil weten mag hij best contact opnemen.

Phietje van Herwaarden


Beste Phietje ik heb je email doorgestuurd aan Gerlof Homan.

webmaster Chris P. van der Klauw
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
ronwolters
Berichten: 3
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:58

Rumainum en Sibri

Bericht door ronwolters »

Ik ben op zoek naar ISSAC JHON SIBRI en/of ADRIANUS AWI SIBRI. Zie mijn berichtje elders op dit forum. Nu heeft iemand in 1959 ene Sibri samen met ene Rumainum gezien. Aangezien dit topic over ds Rumainum gaat heeft wellicht ook iemand Sibri gekend??? Ik hoor het graag! Namens de familie van Sibri in Nafri.
Ronald Wolters
Plaats reactie