Biak- Sgt-Majoor Otto

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Nanne
Berichten: 1
Lid geworden op: do 14 jul 2011, 19:44

Biak- Sgt-Majoor Otto

Bericht door Nanne »

Graag zou ik in contakt willen komen met Peggy Hazelaar-Otto of met haar zus Ankie Severijn-Otto. Ik schrok van het commentaar dat Peggy schreef bij de foto van het gezin Otto in mijn fotoalbum, dat haar vader was verongelukt. Vele goede herinneringen heb ik aan hem. Hij noemde me vaak Willum of Wimpie. Sgt-Majoor Otto was mijn "baas" in de laatste maanden van 1959 en begin 1960. Ben vaak bij hem thuis geweest in de bush, waar hij destijds woonde met z'n gezin, en haalde hem daar op met de jeep, om vandaar naar diverse kampongs te gaan of naar de kazerne op Biak. Tijdens de ritten over het eiland hadden we vaak serieuze gesprekken gevoerd over het verleden, en de toekomst van de Papoea's. Graag zou ik met Peggy of Ankie in contakt willen komen, via mijn mailadres, bij Chris v.d. Klauw bekend. Met vriendelijke groet, Nanne de Jong
ankyo
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 18:31

Re: Biak- Sgt-Majoor Otto

Bericht door ankyo »

Hallo Nanne, Wat fijn om na al die jaren zo"n positief bericht over mijn vader te lezen. Mijn vader heeft in die jaren verschillende chauffeurs gehad, waar ik leuke herinneringen aan heb. Maar het is al weer lang geleden en misschien haal ik wat door elkaar. In mijn herinnering hebben wij jou pas leren kennen toen je uit Hollandia weer naar Biak kwam. Jij was toch die jongen die alleen rijst met boter en suiker at? Mijn moeder maakte zo nu en dan aardappels voor je klaar, want ze vond het zielig voor je dat je zo"n saai menu had. Mijn moeder is 3 december 2002 overleden. Wij hebben samen verschillende malen het graf van mijn vader in Semarang [Java] bezocht. Hij is op het ereveld Candi herbegraven. Sinds 1995 zijn we regelmatig naar Biak terug geweest. Het is wat voller geworden en er wonen nu veel Indonesische mensen, maar het is nog steeds een prachtig eiland. We hopen er volgend jaar januari weer naar toe te gaan. Wat heb jij veel foto"s gemaakt van Biak en Hollandia. Ik woon nu in Delft en ben getrouwd met Ferry Severijn. Hij is een broer van mijn pleegbroer Ron, die kan je je misschien nog herinneren. Hij woonde op de Julianaweg in Mokmer bij ons. Wanneer je het leuk kun je ook bellen 015 2611579. Groetjes, Anky
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1751
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Biak- Sgt-Majoor Otto

Bericht door webmaster »

Contact tussen deze 2 heeft inmiddels plaatsgevonden. webmaster
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie