Fotos, Knipsels, etc. 'Melanesian Air Service'('MAS').

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Fotos, Knipsels, etc. 'Melanesian Air Service'('MAS').

Bericht door webmaster »

Van Phia de Groot-Licher ontving ik het volgende bericht: Hi Chris, In 1961 is door een groep zakenlieden in Hollandia opgericht de 'Melanesian Air Service', afgekort 'MAS'. Dit vliegtuigmaatschappijtje is operationeel geweest van januari 1962 tot en met het eerste kwartaal 1963. Het is januari 2012 vijftig jaar geleden dat het eerste vliegtuigje van deze Nieuw-Guinese vliegtuigmaatschappij werd gedoopt. Ter gelegenheid daarvan wil ik voor de direct betrokkenen een fotoboekje samenstellen en aan hen overhandigen. Beeldmateriaal en geschreven materiaal (knipsels, brieven, aandeelbewijzen) enz. enz. zouden zeer welkom zijn om in dat boekje te worden opgenomen. Zou jij hiertoe een oproep willen plaatsen? Dank voor de te nemen moeite, Phia
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Fotos, Knipsels, etc. 'Melanesian Air Service'('MAS').

Bericht door webmaster »

Heel toevallig ben ik aan de namen gekomen van de twee Papoea-mechaniciëns die bij de MAS werkten: Mathia Meop en Lucas Sennis. Hieronder een foto.
Mathia Meop en Lucas Sennis
Mathia Meop en Lucas Sennis
MelanasianAirService_wiekentdezemannen.jpg (70.27 KiB) 1971 keer bekeken
Wie kent deze mensen en weet waar ze wonen en hoe ik in contact met ze kan komen? Vriendelijke groeten, Phia de Groot-Licher
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie