Tussenstops van Hollandia naar Schiphol

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Tussenstops van Hollandia naar Schiphol

Bericht door webmaster »

Arjun van Heerdt heeft mij het volgende bericht gestuurd: Saturday, 4 December , 2010, 4:16 pm [EST] Message: Ik was 6 toen we in 1954 van Hollandia naar Holland gingen. Weet iemand welke tussenstops de Superconstellation toen moest maken om op Schiphol te landen? From: ArjunA van Heerdt
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
Bert Ernste
Berichten: 89
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 16:11
Locatie: Utrecht | São Paulo
Contacteer:

Re: Tussenstops van Hollandia naar Schiphol

Bericht door Bert Ernste »

Die vraag maakte me nieuwsgierig en volgens dit reisverslag lijken het heel wat tussenstops: vliegroute Amsterdam – Caïro – Karachi - Bangkok – Manilla – Biak - Sydney – Melbourne. Van Biak naar Hollandia met een kleiner vliegtuig, neem ik aan. De grote toestellen konden daar niet landen. Maar ik praat dus uit de tweede hand. Ik ging pas in 1961 met de DC8 via Anchorage en Tokio via de Poolroute. -- Bert Ernste Web | Blog Artikelen West Papua | Nieuw-Guinea
chetman
Berichten: 8
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 19:16

Re: Tussenstops van Hollandia naar Schiphol

Bericht door chetman »

De genoemde tussenstops herken ik. In 1956 heb ik op 10 jarige leeftijd de vlucht Schiphol-Biak ook gemaakt. Slechts één tussenstop ontbreekt: Rangoon. Wij vlogen niet met de Super Conny maar met een Constellation L-749. Die was iets kleiner dan de Super Conny. Onder ander slechts een maximum van 81 passagiers. Chris Etman
Roempoet
Berichten: 2
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 21:55

Re: Tussenstops van Hollandia naar Schiphol

Bericht door Roempoet »

In 1957 vloog ik als 6-jarig meisje van Schiphol naar Biak, met de Superconnie "Deuteron". De tussenlandingen weet ik nog precies uit mijn hoofd: Rome, Beirut, Karachi (overnacht in hotel), Rangoon, Bangkok, Manila, Biak.
Gebruikersavatar
Bert Ernste
Berichten: 89
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 16:11
Locatie: Utrecht | São Paulo
Contacteer:

Re: Tussenstops van Hollandia naar Schiphol

Bericht door Bert Ernste »

Voor de aardigheid de kaart met KLM- en scheepvaartroutes uit de atlas, die ik op de lagere school in Nieuw-Guinea gebruikte: Afbeelding -- Bert Ernste Web | Twitter | Blog Artikelen West Papua | Nieuw-Guinea
Gebruikersavatar
Bert Ernste
Berichten: 89
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 16:11
Locatie: Utrecht | São Paulo
Contacteer:

Re: Tussenstops van Hollandia naar Schiphol

Bericht door Bert Ernste »

PS: atlas is uit 1961, de kaart gezien de productietijd ongetwijfeld ouder.
Plaats reactie