Kroonduifgezagvoerder A.D. Ringma

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1751
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Kroonduifgezagvoerder A.D. Ringma

Bericht door webmaster »

vrijdag 8 augustus 2008 16:26 Mijn Grootvader Dhr A.D. Ringma Vloog in tussen als ik het goed heb 1955 en 1957 bij de Kroonduif in Nieuw Guinea. Hij is verongelukt tijdens een bushvlucht in een beaver. Ik ken mijn grootvader dus niet en mijn vader kent al amper. Hij en mijn grootmoeder waren indertijd bij hem op het eiland biak. Ik weet dat hij daar als het goed is nog steeds begraven ligt en graag zou ik weten of die informatie nog klopt en of het ooit mogelijk is om eens aan zijn graf te staan. Met vriendelijke groet, Saskia Westerhof-Ringma telefoonnummer en emailadres bekend bij de webmaster
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1751
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Kroonduifgezagvoerder A.D. Ringma

Bericht door webmaster »

Beste Saskia, dit zijn de gegevens die ik heb: Datum: 16.11.1957 Kenmerk: JZ-PAB Type: de Havilland Canada DHC.2 Beaver Pllats van de crash: Merauke Captain: Ringma Aantal slachtoffers: 3 slachtoffers en 1 zwaargewonde, waarvan mij niet bekend is of die het overleefd heeft. JZ-PAB de Havilland Canada DHC.2 Beaver Mk.I 636 14.07.1955 De Kroonduif/Nederlands Nieuw Guinea Luchtvaart Maatschappij (NNGLM) opgericht 16.11.1957 w/o Merauke, the aircraft crashed on a beach. JZ-PAB was on a coastal survey flight, using, as a experiment, Decca equipment, 3 of 4 crew killed, 1 seriously injured. Met betrekking tot het graf heb ik weinig hoop. Voor zover mijn informatie strekt zijn de graven helemaal niet onderhouden en grotendeels al helemaal verdwenen. Maar ik wil je niet op voorhand teleurstellen door aan te geven dat er niets meer te vinden zal zijn, want misschien zijn er forum bezoekers die het beter weten dan ik. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Maar er zijn wellicht forumleden die meer informatie hebben en ook iets kunnen zeggen over de bewaarde graven in NNG. webmaster
Plaats reactie