wie kende de familie Siebenhaar?

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
NW Guinea
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 26 mei 2008, 22:11

wie kende de familie Siebenhaar?

Bericht door NW Guinea »

LS, Herman Siebenhaar is de naam, wie heeft mijn ouders en mij en mijn broer en zussen ooit in Nw. Guinea gekend en ontmoet? Graag een reactie. Mijn ouders zijn inmiddels overleden, ik heb slechts nog de foto's en herinneringen. Mijn vader heeft destijds bij het Boswezen gewerkt, wij zijn in 1961 naar Nederland vertrokken en daar gebleven. Mijn e-mail adres: SiebenhaarHWO@hetnet.nl Telefoon +31(0)620516930
ruudnagel
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 09:41

Re: wie kende de familie Siebenhaar?

Bericht door ruudnagel »

Ik woonde in Den Haag. Ik zal zo'n 8 a10 jaar oud zijn geweest toen wij een jongetje thuis kregen te logeren. Hij heette Herman Siebenhaar. Het was een lief knulletje, blank, maar ik meen me te herinneren dat zijn ouders iets met Nieuw-Guinea te maken hadden. Ze waren immers kennissen van de mensen waar we bij inwoonden, de fam. Pietersz. Ik meen me te herinneren dat een van de dochters Pietersz bevriend was met het echtpaar Siebenhaar. Maar verder is het mij onduidelijk. Er schieten mij gewoon een paar beelden en namen voorbij, misschien geheel misplaatst, vergeef me: de naam Maddy, een militair, een klein huisje in Den Haag. Ik weet alleen zeker dat we tijdelijk een kleuterje in huis hadden (logeerpartijtje) die Herman Siebenhaar heette. Vriendelijke groet, Ruud Nagel
deroyvanzuydewijn
Berichten: 3
Lid geworden op: do 20 mar 2008, 05:00

Re: wie kende de familie Siebenhaar?

Bericht door deroyvanzuydewijn »

De naam Siebenhaar ken ik uit mijn Manokwarie tijd. Uw vader kende mijn vader goed. Zij kenneen elkaar al voor de NG-tijd. Zoals ik het toen heb begrepen, kennen zij elkaar al van het Boswezen op Java. Uw vader woonde in Manokwarie aan een heuvelweg en kijk zo op de baai en het oude Manokwarie van 1951. Persoonlijk heb ik hem nog wel gekend maar dan alleen als ik zaden kwam kopen en tuinbouwgereedschap. Ik kan mijn wel herinneren dat uw vader een heel schappelijk persoon was. Kon in elk geval heel goed met hem vinden,kreeg nog adviezen hoe ik(wij) koffie en cacao bomen moesten planten. O.a. het plantverband de afstand tussen de bomen ,ook dat het niet in de volle zon moet staan enz. Ik hoop dat u hier wat aan heeft. Het zal wel niet meer zo precies zijn ,want voor mij is het ook al ruim 60 jaar geleden, dus sorry als niet zo is. In elk geval heb ik het gaarg gedaan . Mijn hartelijke groeten en nog een gezond en gezellig 2009 toegewenst. Max.
Plaats reactie