Morse code (CW)

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Morse code (CW)

Bericht door webmaster »

Hallo,
Ik ben Loek Veeger.
Ik ben op zoek naar mensen die in Nieuw Guinea hebben gezeten ofwel het tegenwoordige West Papua,en, die bezig zijn geweest met Morse code (CW).
Morse is eind vorige eeuw gestopt als commercieel communicatiemiddel, maar wereldwijd zijn er nog duizenden mensen die elkaar vinden via deze vorm van
radiocommunicatie. Ik ben sinds 1,5 jaar met Morse bezig en mijn droom is om met iemand in Papua een QSO te hebben (Een gesprek in CW over de radio korte
golf). Een ware uitdaging !
Hoe vinden we oude ‘keys’ (vakterm voor een CW-er) ??
Zou een oproep in de nieuwsbrief kunnen helpen ?
Mijn e-mail is veeger.loek@gmail.com
Mijn radio call is PE0MJX (radioamateurs weten elkaar altijd te vinden,....).
Kunnen me altijd contacteren.

Hoor graag van jullie,
Loek
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Loek Veeger
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 20 feb 2019, 21:12

Re: Morse code (CW)

Bericht door Loek Veeger »

Ik was nog een ding vergeten te vermelden, ik ben zelf geboren in Merauke in 1953.
In die tijd was korte golf radio en zeker ook Morse communicatie erg belangrijk echter nog niet aan mij besteed.
Op mijn 5e ben ik met mijn ouders en broers en zusjes weer teruggekomen naar Nederland.
Ik heb West Papua zelf bezocht in de zomer van 2017. Jayapura, Merauke, Baliem, en Biak.

Ben dus op zoek naar mensen die iets met Morse hebben of hebben gehad in relatie tot West Papua.
Ik zoek mensen die nu in West Papua zijn, die in staat zijn om uitzendingen te doen op een of meer korte golf banden (bij voorkeur
20-, 30-, en 40-meter). Bij voorkeur in CW (Morse) en eventueel ook in FT8.

Groeten,
Loek Veeger
PE0MJX Fists number 19006
Benjamin61
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 24 jul 2019, 19:23

Re: Morse code (CW)

Bericht door Benjamin61 »

Hi Loek,

Ik heb je een rechtstreekse email gestuurd. Ik gebruik Morse nog dagelijkse voor lange afstands radioverbindingen en overweeg mijn geboorteland op te zoeken (geboren in Biak).

Hartelijke groet
Ben
Plaats reactie