Brood en Banket Bakkerij “Biak” aan de Havenweg te Biak

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
TheoJFSchalke
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 10:21

Brood en Banket Bakkerij “Biak” aan de Havenweg te Biak

Bericht door TheoJFSchalke »

Mogelijk kunt u, als bekend met Biak, mij verder helpen. Ik ben op zoek naar foto’s van de Brood en Banket Bakkerij “Biak” aan de Havenweg te Biak. En bij voorkeur met het personeel.

Reden:
Zelf ben ik nooit in Nieuw Guinea geweest. Ik ben verzamelaar van de fiscale zegels gebruikt in Nederlands Nieuw Guinea. Zoals in paspoorten, op rekeningen, het rijbewijs, geboorteakten, etc.
( zie voor voorbeelden de website van de Nederlandse Vereniging voor Fiscale Filatelie http://nvff.nl/nvff/publicaties/nvff-pu ... 1950-1971/ )

Ik ben in het bezit gekomen van een drietal loonlijsten met loonzegels (loonbelasting) van deze brood en banket bakkerij.

Als de werkgever is vermeld M. Schmidt.
Voorkant NNG Loonlijst - gegevens werkgever
Voorkant NNG Loonlijst - gegevens werkgever
NNG Loonlijst - Biak- (voor) kop (25%).jpg (86.02 KiB) 1675 keer bekeken
En drie werknemers (als ik de namen goed lees, ze zijn met de hand geschreven)

NG Loonlijst Petrus Kasiri – Nov ’60 – Oct ’61; salaris fl 50,- tot fl 85,- per maand (eerste maand fl 12,-)
NG Loonlijst Evert Kafiar – Jan ’61 – Dec ’61; salaris fl 75,- tot fl 130,- per maand
NG Loonlijst Ruben Bisay – Jan ’61 – Dec ’61; salaris fl 250,- tot fl 300,- per maand

Mocht u hier iets van herkennen of foto’s hebben van deze bakkerij houd ik mij aanbevolen.

Ik wil een stukje publiceren over deze loonzegels en loonlijsten. En dan is achtergrond informatie een welkome invulling om de documenten meer in de tijd te laten leven.

Met vriendelijke groet,
Theo J.F. Schalke
Plaats reactie