Kroonduif, DETA, enzovoorts

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Kroonduif, DETA, enzovoorts

Bericht door webmaster »

Graag zou ik u een aantal dingen willen vragen naar aanleiding van mijn zoektocht naar mijn achtergrond. Momenteel ben ik bezig met een illustratie project over mijn opa's leven in Indie en daarna in Hollandia, Nieuw Guinea. Gezien het feit dat mijn opa niet meer over toen kan praten en mijn oma niet meer leeft en omdat mijn vader zes jaar was toen ze daar vertrokken, ben ik nu zelf op zoek naar antwoorden over die tijd. Ik wil in mijn boek die ik aan het maken ben hun tijd in Nieuw Guinea belichten omdat daar zo weinig over bekend is én omdat ik de mensen die er affiniteit mee hebben graag wil bereiken met mijn tekeningen. Mijn vraag aan u is onder andere waar de term Kroonduif voor de DETA-werkers vandaan komt. Ik ben daarnaast ook benieuwd of het mogelijk is om in contact te kunnen komen met een DETA-jongen. Mijn opa was dat destijds ook en ben benieuwd naar meer verhalen over toen.
Graag stuur ik mijn website: www.jeroenkrul.nl om wat werk van mij te laten zien.

Ik hoop van u te horen!

Met vriendelijke groet,

Jeroen Krul
Kleinzoon van Jackody (Co) Krul en Marie Louise Krul
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie