op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.

op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Berichtdoor webmaster » di 20 maart 2018, 08:21

Hi Chris, op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer, maar weet niet zo gauw foto's te plaatsen bij een oproep, wil ik je vragen voor mij dit in de rubriek “Opsporing verzocht” te plaatsen.
Hun laatste woonplaats was Bergeijk, Bosdreef 1.
Hij was hoofd radio telecommunicatie in NNG, zij was lerares Duits op de HBS Hollandia Dok 5.
Op de foto's J.W.A. Van der Scheer (Wim) bij z'n VW kever, zijn vrouw (Louise) in de zeilboot bij Jachtclub met zoon Bertje, Peter met VW kever voor toko Hong Fat, Hollandia.
De foto's komen uit een foto album van heer van der scheer.

Groet, Freek Pieroelie

01 Scheer J.W.A. van der 1962 Hoofd Radio Telecommunicatie.jpg
01 Scheer J.W.A. van der 1962 Hoofd Radio Telecommunicatie.jpg (91.22 KiB) 605 keer bekeken

02 Scheer v.d. mevr L en B. Jachtclub 1962.jpg
02 Scheer v.d. mevr L en B. Jachtclub 1962.jpg (98.14 KiB) 605 keer bekeken

03 Scheer v.d. P. Hollandia haven 1962 bij toko Hong Fat.jpg
03 Scheer v.d. P. Hollandia haven 1962 bij toko Hong Fat.jpg (59.59 KiB) 605 keer bekeken

De foto van heer Wim van der Scheer (gewezen PTT ambtenaar, hoofd posterijen in NNG) heb ik van hem mogen scannen uit zijn 3 NNG foto albums die ik 'n weekje had geleend. Er bestaat een Duits geïllustreerd boek met veel foto's van hem erin over de Berg-Papua's. Hij had me dat willen geven, maar ik vond dat ik 't boek zelf wel kon kopen. Helaas had ik 't ISBN nummer niet genoteerd, voor 't geval ze in Duitsland ISBN nummers gebruiken.

Ik heb heer en mevrouw van der Scheer leren kennen via toevallig telefonisch contact en heb toen op hun uitnodiging voor 't eerst een bezoek gebracht in 2005. Zijn vrouw (Louise voormalig HBS Duits lerares in Hollandia) en hij woonden toen op het adres Bosdreef 1, in het bos van Bergeijk. Heer van der Scheer was eind 2006 verhuisd naar een verzorgingshuis te Eindhoven en daar op 91 jarige leeftijd overleden. Mijn laatste mail contact met mevrouw Lou van der Scheer, gedateerd 4 april 2008, betrof "koetje en kalfjes". Maar na mijn nieuwjaar gelukwens 2008 wist ik eigenlijk al dat ik niet meer op bezoek kon komen. Ik vind het zeeeeer spijtig dat zo plotseling het contact is verbroken, ik weet niet waardoor vermoedelijk vanwege plotseling overlijden van mevrouw van der Scheer. Zij waren zeer gastvrij vriendelijk, zij leidden me zelfs 'ns hun hele huis en tuin rond. Altijd bereid mij van alles over NNG en Hollandia te vertellen, hij had van NNG veel gezien vanwege z'n werk daar. Eén van hun 2 zonen is Nico, ook al 70+, die mogelijk nog in Frankrijk woont. Zoon Nico heb ik nooit persoonlijk kunnen vinden, via mail, op woonadres of telefonisch en heb er nu spijt van nooit ernaar gevraagd te hebben. Deze twee personen zullen zeker in m'n herinnering blijven. Vader van Addy Wils was collega van v.d. Scheer en Mehlbaum.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
webmaster
Beheerder

Re: op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Berichtdoor aussie1945 » do 22 maart 2018, 15:42

Hallo Freek,
Ben me er niet van bewust dat ik je ken of ooit ontmoet hebt. Maar ik reageer alleen om het feit dat ik in de 4e klas (A) van de BHBS in Hollandia leerling was van mevr. van der Scheer.
Een zeer vriendelijke en goede lerares Duits. En ik spreek de taal nog steeds waar dat nodig is. Heb nooit meer iets van haar of haar familie gehoord en ook niet meer ontmoet tijdens reünies.
Groet,
Rick Wttewaall.
aussie1945

Re: op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Berichtdoor jeffreypieroelie » wo 28 maart 2018, 18:07

Hi Rick, leuk je berichtje hier te zien n.a.v. m'n oproep op deze site. Omdat we elkaar niet van 'n school van toen kennen en andersziens elkaar nooit hadden ontmoet, klopt 't wel dat je mij niet kent en ik jou niet. De zonen van heer en mevrouw van der Scheer ken ik evenmin, heb ze tijdens m'n bezoeken in Bergeijk nooit ontmoet, natuurlijk omdat ze allang uit huis waren en hun eigen leven leidden. In Duitsland, Frankrijk …. ? Op Hollandia scholen reunies zou ik zeker ook niet eens weten naar wie zou moeten uitkijken. Oke Rick, leuk je hier te hebben ontmoet, mogelijk tot op ene reunie. Zal wel onwaarschijnlijk zijn, ik zie dat je in Downunder woont. Groet, Freek.
jeffreypieroelie

Keer terug naar Opsporing verzocht