sportleraar Aartse van de mulo in Hollandia

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.

sportleraar Aartse van de mulo in Hollandia

Berichtdoor webmaster » do 02 nov 2017, 15:45

Wie weet de voornaam van onze sportleraar Aartse van de mulo in Hollandia

Dhr Jos H Crawfurd
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
webmaster
Beheerder

Re: sportleraar Aartse van de mulo in Hollandia

Berichtdoor Annemarie Evenhuis » ma 20 nov 2017, 14:07

De voornaam van sportleraar Aarsse was Harrie/Harry.
Voor iedereen was het altijd Oom Harrie
Annemarie Evenhuis

Berichtdoor janderk » ma 20 nov 2017, 15:00

Vermoedelijk bedoelt u Harry Aarsse (H.C. Aarsse)?Gymnastiekleraar, actief man, krullend haar, organisator van allerlei activiteiten. Ik kende hem van zijn optreden in de Jachtclub.Herinner me Auto Rallies die hij mee organiseerde. Woonde in Rijswijk, is al lang geleden overleden.
janderk

Berichtdoor aussie1945 » ma 20 nov 2017, 15:02

De voornaam van dhr. Aarsse was Harry. Jaren geleden reeds gestorven. Hij was hoofdzakelijk sportleraar van de BHBS. Later is dhr. de Roode als sportleraar van de MULO gekomen.
aussie1945

Berichtdoor webmaster » di 21 nov 2017, 08:26

Volgens mij is het Harry Aartsen
groetjes raymonde bloemkolk
webmaster
Beheerder

Berichtdoor webmaster » za 02 dec 2017, 12:52

Harry C. Aarsse was behalve sportleraar van Mulo Dock V, en HBS daar, ook onze sportleraar op de Zendings Primaire Middelbare School (PMS) in Kota Radja, Hollandia-Binnen. We beoefenden honkbal, softbal, korfbal, volleybal, rugby, voetbal en veel athletiek.Onder zijn enthousiaste organisatorische leiding hadden veel sportevenementen plaatsgevonden in Hollandia.De eerste Middelbare Scholenontmoeting tussen de Residentiehoofdplaatsen Hollandia en Wewak in PNG, september 1958 had ik hem daarbij geassisteerd met de organisatie. Ik werkte toen als de eerste Papoea verslaggever voor het Weekblad "Pengantara" en Maandblad "Triton, bij de Afdeling Bevolkings Voorlchting, olv. Bapak Piet Merkelijn". We gingen allen met de "Oranje", de boot van Gouverneur Platteel. De volgende Annual High School Sportsportmeetings vonden in Hollandia plaats in 1959, 1960 enz. Ik was toen Adviseur Jeugdzaken West-Papoea/PNG/Melanesia en begeleide de delegaties van onze ooster buren.
Harry Aarsse leerde ook de meisjes Mulder e.a. zeilen in Joutefabaai. Later kwam sportleraar Frans Roode bij.
Behalve de Zendingsscholen in Kota Radja als mijn vrienden van de LTS Hollandia-Kloofkamp, Mulo en HBS Dock V, zoals Rick Wttewaal, Marijke Boendermaker, Marijke Wiebols en.anderen hebben gekend.
Overigens Chris, heb jij misschien ook hun email-adressen?

Bij voorbaat hartelijke dank en een vriendelijk groet,

Amapon Jos Marey.
webmaster
Beheerder

Keer terug naar Opsporing verzocht