kennismaken

Alles over DETA: de organisatie, het werk, onze DETA-jongens enzovoorts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

kennismaken

Bericht door Johnny Bruininga »

Even kennis maken: Ik ben John Bruininga een ouwe DETA-BOY.... ben 74 jaar en ben heel trots dat ik op dit forum mijn eigen mag profileren. Dank aan Mijn Vrienden die over het beheer van dese site zorgen.... osu John "Paatje"Bruininga
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: kennismaken

Bericht door webmaster »

En kijk ook op zijn website http://paatje.50webs.com/ om hem beter te leren kennen. webmaster
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Jim Raat
Berichten: 50
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 18:14

Re: kennismaken

Bericht door Jim Raat »

Itoe dia Paatje, u gheeff de eerste aftrap. Nu nog de ffoorsèt met DETA-storiess ffan de anderen..... Ik sal wel in de goal staan..... Wáár ja mijn HEMA-bril....?? Ik síe nèks soo.....
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: kennismaken

Bericht door Johnny Bruininga »

Aangenaam kennis met jullie te mogen maken Ben John "Paatje" Bruininga, geboren in Soerabaja 24 maart 1933 en heb de Japanse bezetting op Java meegemaakt om daarna gelijk de "bersiap" tijd in te duiken. Werd door de Indonesiërs in onze eigen huizen vastgezet, totdat wij werden bevrijd door de Engelsen. Wilde daarna als jonge jongen tekenen bij de Mariniers, maar werd vanwege mijn slechte gebit afgekeurd. Had niet de moed om hier wat aan te doen en tekende daarom maar bij het KNIL. Werd als Konvooi begeleider geplaatst bij de MTD om voedsel en materiaal te vervoeren naar het ontzette gebieden in Oost-Java. Omdat ik bij het KNIL zat was ik mijn leven in die bersiap tijd niet zeker, dook onder en vluchtte samen met vrienden naar het eiland Ambon. Na het uitroepen van de RMS en enkele zware gevechten werd Ambon bezet door de Indonesische troepen. Keerde toen terug naar Java en met hulp van het Nederlandse Hoge Commissariaat voor Vluchtelingen ben ik op 3 november 1950 met het m.s. "Karossa"van de K.P.M. naar Nieuw-Guinea vertrokken, waar ik 6 jaar lang in verschillende beroepen heb lopen pionieren. Afbeelding
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: kennismaken

Bericht door webmaster »

Da's een gezellig woninkse paatje. Je staat er nog steeds van "kom maar op .. ik kan je hebben" Mooi dat je de, sorry het, spits hebt afgebeten, nu de rest nog. Ik zal Ruud eens even porren. Groet webmaster en bedankt voor al je bijdragen, en natuurlijk Jim ook, want jullie kletsen er een eind op los.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: kennismaken

Bericht door Johnny Bruininga »

adminfrm schreef:Da's een gezellig woninkse paatje. Je staat er nog steeds van "kom maar op .. ik kan je hebben" Mooi dat je de, sorry het, spits hebt afgebeten, nu de rest nog. Ik zal Ruud eens even porren. Groet webmaster en bedankt voor al je bijdragen, en natuurlijk Jim ook, want jullie kletsen er een eind op los.
Als je niet erg vindt ...Webmaster, ik heb nog een heleboel in Pèto..als het mij word vergund. en ik weet het zeker dat Jungel Jim het ook heeft. Maar nu wil ik hem slechts Sterkte toewensen..Jim ik denk aan jou !!!! Paatje John
Jim Raat
Berichten: 50
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 18:14

Re: kennismaken

Bericht door Jim Raat »

Dank u wel Paatje voor uw supporting. Als de gezondheidsperikelen voorbij zijn ga ik mijn pc-vinger slijpen en dan typen op deze site. Maar nu ga ik effe gluuurenn....als mahwel ffan u. JR
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: kennismaken

Bericht door Johnny Bruininga »

Vandaag weer eens effe terug op deze mooie site inmiddels ben ik 80 jaar geworden.. en over een paar dagen hoop ik Chris te mogen ontmoeten op de "Veteranen-Dag"In de Haag Verder doet het mij goed ouwe verhalen weer te mogen lezen.....niets meer en vooral niets minder... Bedankt Chris Jij doet het goed..!!
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: kennismaken

Bericht door Johnny Bruininga »

Fijn na een tijdje weer terug te zijn op deze site.. met grote dank aan Chris die mij heeft toegelaten dat ik hier kon zijn... hoop dat er nog Oude bekenden zijn die reageren.
Op Facebook heb ik een bloq gemaakt speciaal voor de Deta-Boys ,... Deta werkers en hun nabestaanden. jullie zijn van harte welkom.
de 8e Maart hebben wij gedemonstreed op de Dam en daar waren we ook Bij . de Deta-Boys 1.50...inmiddels ben ik 87 jaar geworden..
Bijlagen
89107352_633750167415422_1861422960477208576_n.jpg
89107352_633750167415422_1861422960477208576_n.jpg (108.1 KiB) 13268 keer bekeken
Plaats reactie