Nieuw Guinea Herinneringskruis uitgereikt aan Remy Haasdijk

Hier kun je allerlei info kwijt met betrekking tot militaire aangelegenheden in NNG: kazernes, acties, dienstplicht, beroeps, inlichtingendienst, schepen, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Nieuw Guinea Herinneringskruis uitgereikt aan Remy Haasdijk

Bericht door webmaster »

Via Jac Brijl ontving ik het bericht dat aan Remy Haasdijk op Curacao het Nieuw Guinea Herinneringskruis is uitgereikt.
Remy had indertijd de rang van Electro- moteur 1ste klas bij de KM
berichtRemyHaasdijk.JPG
berichtRemyHaasdijk.JPG (344.86 KiB) 4415 keer bekeken
Hieronder de reactie van Remy:

Geachte heer Brijl,

Afgelopen vrijdag werd hier op Curaçao Veteranendag gehouden op Marine Basis Parera.
Tijdens het ceremoniële deel werd mij door plv Comandant Zeemacht Carib. onder toeziend oog van de Gouverneur mevrouw Wout het Nieuw Guinea Herinneringskruis uitgereikt.( zie bijlage foto)
In mijn dankwoordje ( zie bijlage) heb ik laten blijken deze onderscheiding zeer op prijs te stellen.
Daarom wil ik u nogmaals bedanken voor uw inspanningen.

Met vriendelijke groet,
Remy Haasdijk

SDC12443.JPG
SDC12443.JPG (123.93 KiB) 4435 keer bekeken
Tekst Dankwoord Remy Haasdijk:

Comandeur, Excellenties, geachte aanwezigen,
Allereerst wil ik iedereen die zich heeft ingespannen om mij deze onderscheiding toe te laten kennen hiervoor bedanken.
Deze onderscheiding heeft voor mij een speciale betekenis, nu ik na 56 jaar weer terug geweest ben in voormalig Nieuw Guinea en daar dertig dagen in de kustwateren heb rond gevaren om te zien hoe onze papoea vrienden het maken onder het Indonesische bewind.
Ik zal deze onderscheiding bij gepaste gelegenheden dragen als teken dat ik deze mensen daar niet vergeten ben.
Dank u wel
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie