Alsnog toekenning NGHK aan 2 NG-veteranen

Hier kun je allerlei info kwijt met betrekking tot militaire aangelegenheden in NNG: kazernes, acties, dienstplicht, beroeps, inlichtingendienst, schepen, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Alsnog toekenning NGHK aan 2 NG-veteranen

Bericht door webmaster »

Onderstaand bericht heb ik ontvangen van Jacques Z. Brijl, drg. “Bronzen Leeuw”:

Geachte Heer van der Klauw,

Van Mindef. afd. DB & TO (plv. Hfd. B. Luiten), heb ik bericht ontvangen , dat - in aansluiting op de verzoeken, die ik voor hen had ingediend – aan de volgende veteranen alsnog het Nieuw- Guinea Herinneringskruis (NGHK) is toegekend, t.w.:

- voormalig Marn 2 (milicien) van de KM, Jan Heuving, marinenr.: 64971, geb. 18 aug. 1937, alsnog op 6 aug.2013 het NGHK toegekend, ivm zijn diensttijd in NG;
Het is verder de bedoeling, dat versierselen, met het daarbij behorende certificaat in beginsel op donderdag 17 oktober a.s. om 16.00 uur door de Burgemeester van Apeldoorn, zal worden uitgereikt.
Adres van dhr. J. Heuving: de Hovenlaan 14, 7325 ZC, Apeldoorn; tel.nr.: 055- 36.00.624

- voormalig KplElmt. van de KM, T.R.{Tom) Thoma, marinenr. 13.6771, geb. 21 sep. 1937, alsnog. op 6 aug 2013 het NGHK toegekend, ivm zijn diensttijd in NG.
De onderscheiding is tijdens de Jaarlijkse Veteranenbijeenkomst op vrijdag 20 September j.l. op Curacao uitgereikt door de CZMCARIB, Briggen. der Marns. Dick Swijgman; de Voorzitter van de Veteranenvereniging op Curacao, dhr. Ruud de Dood, zal de daarbij behorende toespraak houden.
Adres van dhr. T.R.Thoma: Kaya Kadushi App.10 Curacao; tel.nr (Mbl).:005999 560- 2604

Met vriendelijke groet,
Jacques Z. Brijl, drg. “Bronzen Leeuw”

Geachte heer Brijl,
Ik heb gesproken met De commandant Zeemacht Caribisch Gebied CZMCARIB, de generaal der Mariniers Dick Swijgman. Ik zal de speech houden en de Generaal verzoeken om de onderscheiding uit te reiken. Hij zal naar voren komen en de versierselen uitreiken aan Tom Thoma. Hiermee wordt voldaan aan het protocol, aangezien op een defensie lokatie de hoogst aanwezige dit moet doen. We hebben samen besloten om het op deze wijze te doen.
Met vriendelijke groet,
Ruud de Dood


Onderstaand een link van een on-line nieuwssite op Curacao.

http://www.versgeperst.com/nieuws/22924 ... arera.html

Het persbericht heeft ook in diverse kranten gestaan. Na afloop zal er meer nadruk worden gelegd op de medaille uitreiking, dit is meer een teaser om mensen nieuwsgierig te maken.

VIP gasten Veteranen Vereniging Curacao

Achternaam Voornaam Titel/rang Functie/vertegenwoordigend
1 Asjes Ivar Mr. Minister-President
2 Cabenda Ryan Kapitein Adjudant van de Gouverneur
3 Gibbes Roger Kapitein VKC Eerste Officier
4 Herrera Patrick LCDR US Navy Liaison Officer
5 McMahon James Mr. US Air Force Office of Special Investigations
6 Middelhof Eugene Majoor VKC Commandant
7 Moore James Mr. US Consul General
8 Motley John Maj. US Air Force US FOL Deputy Commander
9 Pietersz Anne-Marie Mrs. British Consulate
10 Reny Stephen Lt. Col. US Air Force US FOL Commander
11 Romer-Kenepa Nolda Mrs. Tweede waarnemend Gouverneur
12 Rose ? SMSgt US Air Force US FOL Superintendent
13 Roskos Bryan LCDR US Navy Liaison Officer
14 Swijgman Dick Briggenmarns CZMCARIB
15 Wulp, van der Gerard Mr. Nederlandse Vertegenwoordiging
Uitreiking NGHK  dd 20 sep. jl. door CZMCARIB Briggen. der Marnrs. Dick Swijgman aan kplElmt b.d. va de KM Tom Thoma te Curacao.
Uitreiking NGHK dd 20 sep. jl. door CZMCARIB Briggen. der Marnrs. Dick Swijgman aan kplElmt b.d. va de KM Tom Thoma te Curacao.
UitreikingNGHKTomThoma.jpg (125.38 KiB) 3718 keer bekeken
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie