toekenning onderscheidingen Chris Peterse

Hier kun je allerlei info kwijt met betrekking tot militaire aangelegenheden in NNG: kazernes, acties, dienstplicht, beroeps, inlichtingendienst, schepen, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

toekenning onderscheidingen Chris Peterse

Bericht door webmaster »

Ik had voor Chris zijn vader, die tijdens WOII was overleden het Mobilisatie – Oorlogkruis aangevraagd en toegekend gekregen;
vervolgens geregeld dat hij op de Veteranendag in de Haag dacht, dat hij alleen het Nw. Guina Herinneringskruis alsnog uitgereikt zou krijgen.
Zijn vader, Ldst. Sgt. Inf. KNIL Christiaan Wilhelmus Peterse,
geb.: 17 maart 1900 te Delft; werd door het Japanse Leger tijdens WOII, op transport gesteld naar Flores en gedwongen betrokken bij de bouw van vliegvelden.
Hij overleed als gevolg van ziekten, onder voeding en uitputting op 17 mei 1943 in Moeamere, Flores

mhgr.
JacqZB

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Van: C.L.A. Peterse [mailto:grutto@hetnet.nl]
Verzonden: zondag 25 juni 2017 9:58
Aan: Opa en Oma
Onderwerp: Re: toekenning onderscheidingen


Geachte heer Brijl,

Het was een hele eer voor me om het postuum aan mijn vader toegekende Mobilisatie

Oorlogskruis uit handen van de Minister van Defensie te hebben mogen ontvangen en dit

tegelijkertijd met het aan mij toegekende Nieuw Guinea Herinneringskruis.

Dit heeft afgelopen zaterdag plaats gevonden op Veteranendag.

Het is voor mijn familie en in het bijzonder voor mij een onvergetelijke dag geworden.

Ik wil U bedanken voor al Uw inspanningen die hebben geleid tot deze toekenning.

Meneer Brijl ik hoop dat U dit gewaarde “vrijwilligerswerk” nog lange tijd mag verrichten

en dit met op de achtergrond de niet aflatende liefdevolle steun van Uw echtgenote.

Nogmaals mijn hartelijke dank.

Met vriendelijke groet,

Chris Peterse.


---------------------------------------------------------------------------------------------------
From: Opa en Oma

Sent: Saturday, June 24, 2017 2:36 PM

To: grutto@hetnet.nl

Subject: toekenning onderscheidingen



Beste Mhr. Peterse,

Met een extra verrassing, heeft U vandaag eindelijk de onderscheidingen in ontvangst kunnen nemen.
Mede namens mijn echtgenote van harte daarmee gefeliciteerd en ook natuurlijk al U familieleden.
Het was niet makkelijk voor mij om altijd alles voor U wat “geheim “ te houden.

Wij wensen tenslotte U allen nog een hele fijne dag.

Met hartelijke groet,

Jacq. Z. Brijl, Luitenant- Kolonel bd, BL.
ChrisPeterse_0008.JPG
ChrisPeterse_0008.JPG (123.75 KiB) 5743 keer bekeken
ChrisPeterse_6492.JPG
ChrisPeterse_6492.JPG (119.1 KiB) 5743 keer bekeken
webmaster Chris P. van der Klauw:
Chris van harte gefeliciteerd met de onderscheidingen.
Jacq weer hartelijk bedankt voor al je inspanningen.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie