JOHN (Johannes) MUSKITA 27-7-2009 overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

JOHN (Johannes) MUSKITA 27-7-2009 overleden

Bericht door Humphrey »

Beste mensen, Vandaag, 28 juli 2009, kreeg ik om ca. 10.00 uur telefonisch het droevige bericht, dat JOHN (Johannes) MUSKITA is overleden.
Johannes Muskita.jpg
Johannes Muskita.jpg (182.48 KiB) 3814 keer bekeken
Suzanne, de dochter van John & Guusje Muskita en woonachtig in Londen, vertelde mij, dat John gisteren in het bijzijn van zijn vrouw en kinderen, 10 dagen na zijn verjaardag. is heen gegaan. Dat John met zijn gezondheid tobde wist ik: hij was suikerpatiënt en had last van hoge bloeddruk. In februari van dit jaar kreeg John een beroerte, waar hij op een gegeven moment redelijk van herstelde. Omdat zijn vrouw vond, dat hij vermagerde, gingen ze voor een onderzoek naar het ziekenhuis. Daar werd op 4 juni geconstateerd, dat John alvleesklierkanker had en de levensverwachting 6 a 12 maanden was. Helaas is John ons toch nog onverwachts ontvallen. JOHN is 69 jaar geworden. John vormde samen met Addy Cowan-Wils en ondergetekende (alle drie op de HBS gezeten) de werkgroep SMUGABUNGAN. Deze werkgroep is ontstaan na ons bezoek op uitnodiging voor de reünie ter ere van het 50-jarig bestaan van onze oude HBS-school in 2001. De werkgroep heeft als doel fondsen te werven voor de renovatie van de HBS in Jayapura (Hollandia Dok V). Binnen de werkgroep was John de secretaris. John was ook voetballer en kwam in Hollandia uit voor POMS. In zijn woonplaats was John actief in en voor de Molukse gemeenschap, in het bijzonder voor Molukse Kerk. - Woensdag 29 en donderdag 30 juli van 18.30 uur - 19.30 uur gelegenheid tot afscheid nemen in Rouwcentrum De Boskamp, Boskamp 5, 9405 NN Assen, tel.nr. 0592-390330 - Vrijdag 31 juli om 20.00 uur Vertroostingsdienst in de Moluks Evangelische Kerk Rehoboth, Tumulusstraat 1 9406 KX Assen; 0592-359018 - Zaterdag 01 augustus om 09.00 uur Rouwdienst in bovengenoemde kerk. 11.45 uur Begraafplaats De Boskamp 4, 9405 NN Assen, tel.nr. 0592-399127 Na de begrafenis is er gelegenheid tot condoleren in de Moluks Evangelische Kerk Rehoboth Bloemen/bloemstukken kan u sturen naar het Rouwcentrum De Boskamp, Boskamp 5, 9405 NN Assen. De Molukse Kerk in de Tumulustraat bevindt zich in de Molukse wijk in Assen Het correspondentieadres is: Ijselastraat 61 9406 TP Assen Verzoek: zouden jullie deze informatie zoveel mogelijk willen doorsturen/doorvertellen aan allen, waarvan jullie denken JOHN gekend te hebben? Alvast bedankt Terwijl ik met deze mail bezig ben, word ik constant door emoties overmand en bevangen. Ik moet dit alles nog verwerken. met vriendelijke groet. Humphrey Trouerbach (namens werkgroep SMUGABUNGAN)
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: JOHN (Johannes) MUSKITA overleden

Bericht door Humphrey »

Bijgaand als bijlage foto van John Muskita in de functie als lid Synodebestuur GIM (Molukse kerkgenootschap).
John_Muskita_lid_Synodebestuur_GIM .jpg
John_Muskita_lid_Synodebestuur_GIM .jpg (71.3 KiB) 3772 keer bekeken
m.vr.gr. Humphrey Trouerbach
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: JOHN (Johannes) MUSKITA overleden

Bericht door Humphrey »

Er zijn enkele ex-HBS'ers die John Muskita gekend hebben, maar hem niet meer zo voor de geest kunnen halen. Ik ben aan een (HBS-)klassefoto kunnen komen waar John op staat.
John Muskita klassefoto.jpg
John Muskita klassefoto.jpg (147.34 KiB) 3720 keer bekeken
of klik op deze hyperlink voor een vergroting: http://www.west-papua.nl/images/m_John% ... sefoto.jpg Klassefoto van de HBS in Hollandia Dok V Achterin staand 2e van links: JOHN MUSKITA (linksom) kijkend naar Leendert Kraan . Voor John zit Trix Mulder, helemaal rechts zit Machmaud Unmehopa en bij het raam staat pater Duynstee (leraar Engels). In de eerste bank links zitten Meity Miyakuni en Tonny Tuinman. Daarachter (het meisje met het lange haar) is waarschijnlijk Hedy van Suchtelen van der Haare. Daarachter, het donkere meisje bij de deur is Nellie Brouwer. De 4e jongen van links is waarschijnlijk Wim Coolen; 2e daarnaast is waarschijnlijk Peter Tan of Gan.
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: JOHN (Johannes) MUSKITA overleden

Bericht door Humphrey »

Onder grote belangstelling vond de uitvaartdienst op zaterdag 1 augustus plaats. De dienst ving aan om 09.00 uur. Er waren vele sprekers. Uit al die toespraken kwam duidelijk naar voren: JOHN was een aimabele, innemende, rustige en kundige man, maar bovenal ''bruggenbouwer''. Hartverwarmend en ontroerend was de voordracht van een van zijn kleindochters, die op guitaar begeleid werd door haar zusje. Na de uitvaartdienst brachten we JOHN naar zijn laatste rustplaats op begraafplaats De Boskamp. Daar werden we verzocht om na de begrafenis weer naar de kerk terug te keren voor een gezamenlijke maaltijd. Tijdens de maaltijd vertelde Machmaud Unmehpa, (klasgenoot, plaatsgenoot in Sorong en Hollandia) enkele anekdotes over John. Nadat John en Machmaud in de 3e of 4e klas van de HBS zijn blijven zitten, is John, in tegenstelling tot Machmud, van school gegaan om te werken. John werkte bij het bedrijf op de salarisadministratie. Als John aan het eind van de maand de salarissen ging uitbetalen, zorgde hij er altijd voor, dat Machmud zakgeld kreeg. Een andere anekdote: zowel John als Machmud voetbalden in Hollandia op een gegeven moment bij dezelfde voetbalvereniging VIOS. In een van hun wedstrijden kwam het tot een massale vechtpartij. Toen John zag, dat een van de tegenstanders probeerde Machmud een ''pak rammel te geven'', sprong John tussenbeide en schakelde de tegenstander uit. Volgens John deed hij dat ook om te voorkomen, dat Machmud anders met de politie in aanraking zou komen. En dat kon niet omdat de vader van Machmud bij de politie werkte, Om 15.00 uur namen we afscheid van de familie en gingen huiswaarts. Na het overlijden van BEN KAFIAR in mei 2007, eveneens bestuurslid, is de werkgroep SMUGABUNGAN door het overlijden van JOHN MUSKITA gehalveerd. Addy Cowan-Wils en ik zullen het nu met z'n tweeën moeten doen en hopen op jullie medewerking tijdens de pasars en de (scholen)reünies waar wij staan. Net als in BEN, verliezen wij in John een zeer gewaardeerde collega, vriend en geweldig medemens. Vorige week hadden Addy en ik besloten, om deze week contact met John op te nemen. Dit heeft niet zo mogen zijn. Wij wensen zijn vrouw Guusje en de (klein)kinderen en overige familie ontzettend veel sterkte met dit grote verlies. Moge John in vrede rusten. Gertjan & Addie Cowan-Wils Humphrey & Agnes Trouerbach NB. Als jullie de namen weten: Gaarne aanvulling hiervan bij degenen die op de klassenfoto staan. Kijk ook, of de bij de klassenfoto vermelde correct zijn.
Plaats reactie