In memoriam Bismarck Kafiar (Ben) (9-5-2007)

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

In memoriam Bismarck Kafiar (Ben) (9-5-2007)

Bericht door Humphrey »

* Ransiki-Papua, 30 november 1943 - † Amsterdam Zuidoost, 9 mei 2007
BenKafiar_rouwkaart.jpg
BenKafiar_rouwkaart.jpg (98.55 KiB) 8152 keer bekeken
Liturgie bij afscheid Ben Kafiar (http://www.west-papua.nl/images/2007-05 ... Kafiar.pdf) Toespraken bij uitvaartdienst Ben Kafiar: (download in pdf, dus je hebt Acrobat Reader nodig) Een man van weinig woorden, maar groot in daden Een uitzonderlijke man, gelijk een parel tussen de sieraden Daarom bemind en omringd door zovele fans. Dat was onze Ben Kafiar, een heel bijzonder mens. Humphrey Trouerbach
Ben Kafiar.jpg
Ben Kafiar.jpg (85.02 KiB) 10674 keer bekeken
Ben Kafiar heeft in Doom gewoond. Hij zat met Don en Ninja McMootry in de V.I.S. Deze organisatie verzamelt goederen die vanuit Holland naar Papua verscheept worden. Ben Kafiar was daarnaast als oud-HBS'er al vanaf de oprichting in 2001 bestuurslid van de werkgroep SMUGabungan. Maandag 23 april heeft Ben in het AMC een hartstilstand gehad en is daarna gereanimeerd. Vanaf dat moment is hij vrijwel permanent aan het beademingsapparaat gehouden. Ben is woensdag 9 mei 2007 overleden en 14 mei in Zaandam ter aarde besteld.
Conny Ruchtie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 06:50

Re: In memoriam Bismarck Kafiar (Ben)

Bericht door Conny Ruchtie »

Jozef Go en ik zijn naar de begrafenis van Ben Kafiar geweest. Het verbaasde me hoeveel mensen er waren, die ik de zaterdag ervoor nog bij de DETA reünie heb gezien. Er was echt een heel grote opkomst, uiteraard ook veel Papoea’s. De Morgenster lag op zijn kist en tijdens de plechtigheid en aan het graf werden veel Papoea-liederen uitgevoerd. Er werd een Papoea begraven. Conny Ruchtie
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: In memoriam Bismarck Kafiar (Ben)

Bericht door Humphrey »

Beste Connie,

De belangstelling was inderdaad overweldigend.
Naast diverse vertegenwoordigers van stichtingen en organisaties was er zelfs een arts/stafmedewerker van het ziekenhuis in Waena (Jayapura), dat Ben heeft opgezet, overgekomen.
Ook Jack Knuysting, nu woonachtig in de omgeving van Parijs, gaf acte de presence.
Ook jij en Jozef Go als vertegenwoordigers van de commissie kumpulan sekolah Hollandia danken wij voor jullie aanwezigheid en het mooie bloemstuk.
Ik denk, dat jullie even hebben stilgestaan bij 2001 toen wij samen met o.a. Ben naar de HBS-reunie in Jayapura zijn geweest.

Humphrey Trouerbach
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: In memoriam Bismarck Kafiar (Ben)

Bericht door webmaster »

Uit derde hand: Het was een waardige plechtigheid. Aanwezig waren o.a. Liesje Kraaijenbrink, Viktor Kaisiëpo, John P. Titaley, Jozef Go en Connie Ruchtie. En dan heb ik vele andere bekenden niet opgenoemd. Viktor heeft zijn reisje naar het buitenland gecancelled en heeft ook nog het woord gevoerd webmaster
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: In memoriam Bismarck Kafiar (Ben)

Bericht door Humphrey »

Beste mensen,
BEN KAFIAR heeft de belangstelling gekregen, die hij verdiend heeft: overweldigend en groots.
Wij danken u allen voor de getoonde belangstelling in welke vorm dan ook, zowel tijdens zijn ziekte als bij de uitvaartdienst. met vriendelijke groet.

Werkgroep SMU Gabungan (Addy Wils, John Muskita en Humphrey Trouerbach)
St.VIS (Ninja & Don Mc Mootry)

Bedankkaart afscheid Ben Kafiar (http://www.west-papua.nl/images/2007-05 ... Kafiar.pdf)
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: In memoriam Bismarck Kafiar (Ben)

Bericht door Humphrey »

Uw warme medeleven en belangstelling, mede tot uitdrukking gebracht in de grootse opkomst bij de uitvaartdienst, hebben ons heel erg goed gedaan en gesterkt.
Heel hartelijk dank daarvoor.
Op maandag 14 mei 2007 is bewezen, dat Ben Kafiar voor een ieder die hem gekend heeft, een zeer gerespecteerde persoon was en voor de Papua gemeenschap in Nederland in het bijzonder een boegbeeld.

met vriendelijke groet,
ht-imm033_34.jpg
ht-imm033_34.jpg (38.6 KiB) 10652 keer bekeken


Humphrey & Agnes Trouerbach en gezin
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: In memoriam Bismarck Kafiar (Ben)

Bericht door Humphrey »

Pasar Malam Zeewolde: in memoriam Ben Kafiar

Van: smugabungan@hotmail.com
Date: 06 aug 2007

Tijdens de Pasar Malam in Zeewolde van 24 tm 26 augustus)wordt er voorafgaand aan het optreden van de Papaoedansgroep Mambesak op zaterdag 25 augustus, stil gestaan bij het leven van BEN KAFIAR. Kom hiervoor naar Zeewolde, ook om de pasar malam sfeer te proeven en enkele Papoea-organisaties te ontmoeten.
Kijk voor meerdere informatie omtrent deze en overige pasars op http://www.wnproductions.nl

Humphrey Trouerbach
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: In memoriam Bismarck Kafiar (Ben)

Bericht door Humphrey »

Van: Werkgroep SMU Gabungan
Date: 31 aug 2007 Time: 19:40:27

De Pasardagen (van 24 tm 26 aug.)in Zeewolde waren druk bezocht, in het bijzonder op de zaterdag.
Deze dag stond in het teken van Papua.
Ruim voordat de Papuadansgroep MAMBESAK zou optreden, was de tent afgeladen.
Alle stoelen waren bezet en velen moesten staan.
Wout Nijland (organisator van de Pasar Malam) betrad het podium met in zijn kielzog Ninja Mc Mootry en Humphrey Trouerbach.
Wout hield een 'memoriam' over BEN KAFIAR, het gezicht van de Papua's.
Hierna vroeg hij alle aanwezigen staande een minuut stilte in acht te nemen.
Het was machtig, emotioneel en indrukwekkend te zien hoe de hele massa respect en eer bewees aan werkelijk een unieke man!
BEN KAFIAR is er niet meer, maar zijn werk wordt in zijn geest voortgezet door de twee stichtingen/werkgroepen waar hij deel van uitmaakte, St. VIS en de werkgroep SMU Gabungan.

Addy Wils, Ninja Mc Mootry en Humphrey Trouerbach

Kijk ook op: http://www.wnproductions.nl
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: In memoriam Bismarck Kafiar (Ben)

Bericht door Johnny Bruininga »

Ik ben blij dat ik nog afscheid van Ben moch nemen. Paatje John.
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: In memoriam Bismarck Kafiar (Ben)

Bericht door Johnny Bruininga »

Johnny Bruininga schreef:Ik ben blij dat ik nog afscheid van Ben moch nemen. Paatje John.
Afbeelding
Plaats reactie