In memoriam Bismarck Kafiar (Ben) (9-5-2007)

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Gebruikersavatar
Jacky Knuijsting
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:41

Re: In memoriam Bismarck Kafiar (Ben)

Bericht door Jacky Knuijsting »

Ook Jack Knuysting, nu woonachtig in de omgeving van Parijs, gaf acte de presence.

Beste Humphrey, Ik was in Nederland voor de reünie en daar ik wist dat mijn ouders en mijn zusje altijd een heel goed contact hebben gehad met Ben, ook omdat zij in dezelfde stad, Zaandam woonden, vond ik het heel fijn dat ik toch ook afscheid van hem kon nemen.
Mijn ouders en hij spraken vaak midden in de stad over het lot van de Papua's, mijn vader had zijn hart verpand aan dit volk en heeft ook later in Nederland door middel van besprekingen, waar hij voor werd uitgenodigd, over dit volk praten en ze te helpen en te verdedigen.
Ikzelf was nog maar een 12 jarig meisje toen we uit Nieuw Guinea weg moesten, maar NOOIT zal ik die 5 jaren in dat prachtige land met dat fijne volk vergeten.
Toen er tijdens de plechtigheid voor Ben hun volkslied werd gezongen, was ik zeer verbaasd dat ik dit zo maar kon meezingen.
Ik heb dit toentertijd op de ELS in Kota Baru geleerd en zonder enige moeite kwamen de woorden weer naar boven en ik moet erkennen dat ik enige traantjes langs mijn wangen heb voelen glijden.
Het was, onder andere ook dankzij jou Humphrey, een hele mooie en speciale ceremonie.
Ben erg blij dat ik dit heb mogen meemaken.
Jacky Knuijsting
Jim Raat
Berichten: 50
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 18:14

Re: In memoriam Bismarck Kafiar (Ben)

Bericht door Jim Raat »

Ik kende Ben niet persoonlijk, maar was blij dat ik via het KB-forum afscheid van hem kon nemen en zijn familie sterkte wensen.
Plaats reactie