Maurits Antonie 15 of 16 maart overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Maurits Antonie 15 of 16 maart overleden

Bericht door webmaster »

Mochten jullie (nog) niet op de hoogte zijn. Op 15 of 16 maart j.l. is Dhr. Maurits Antonie op 92-jarige leeftijd na een kort ziekbed overleden.
Hij was in Hollandia o.a. chauffeur geweest van mr. De Rijcke. Contactpersoon voor informatie heb ik helaas niet.
Hartelijke groet.
John Brouwer.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Maurits Antonie 15 of 16 maart overleden

Bericht door Humphrey »

Beste John,

Ik heb jouw informatie over het overlijden van Maurits Antonie aan de de kinderen (Hannie en Frank ) van mr. de Rijke doorgegeven. Zij waren er dankbaar voor.
Hier de reactie van Hannie, de dochter:

Beste Humphrey,

Nee wij wisten het nog niet.
Ik ben nog in najaar 2019 met Frank bij hem geweest.
Heeft hij nog voor ons gekookt.
Was heel bijzonder.

Dank voor het doorgeven.
Verdrietig om stap voor stap mensen te verliezen en zeker uit de NG tijd.

Lieve Groet,
Hannie de Rijke
jeffreypieroelie
Berichten: 48
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 14:25

Re: Maurits Antonie 15 of 16 maart overleden

Bericht door jeffreypieroelie »

Aan de familie en naasten van heer Maurits Antonie (de Quilletes) mijn oprechte deelneming met het droevige verlies. In mijn laatste telefonisch gesprek met hem klonk hij zeer opgewekt en trots dat hij in deze hoge leeftijd er nog mocht zijn. Dit bericht komt me dus als een donderslag bij heldere hemel. Als vriend van mijn vader en muziek liefhebber kwam hij vaak met andere muzikanten bij ons op bezoek om te “spelen” met z'n gitaar, als ik me kan herinneren Gibson.
Maurits vertelde me 'ns van een volle neef de Quilletes in Stein Limburg en dat zijn eigen dubbele familienaam Antonie de Quilletes was maar gemakshalve de Quilletes later werd weggelaten. Maurits' grootvader was de Quilletes, adoptie ouders van Maurits' vader waren Antonie. De vader van Maurits kreeg de familienaam Antoni erbij en zodoende is kregen de kinderen de dubbele naam Antoni de Quilletes. Vader van Maurits liet later dus gemakshalve “de Quilletes” achterwege.
Groet Freek
Plaats reactie