Kees Koetsier op 6 juni 2017 in Benidorm overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Kees Koetsier op 6 juni 2017 in Benidorm overleden

Bericht door webmaster »

Lieve vrienden,

Ik stuur nog een algemeen bericht naar een aantal adressen, wellicht zijn sommigen van jullie al op de hoogte via Facebook of anderszins.
Het is het treurige bericht dat Kees op 6 juni in het ziekenhuis in Benidorm is overleden. Een kleine week eerder heeft hij thuis een zwaar herseninfarct gekregen en het was vanaf het begin duidelijk dat het niet meer goed zou komen. Gelukkig is hem een lange lijdensweg bespaard gebleven.
Een gelukkige bijkomstigheid voor mij was dat een aantal familieleden al hier was voor een gezellige bijeenkomst en ik dus zelfs tot nu toe niet alleen was. En iedereen heeft vanuit zijn half comatueuze toestand toch het gevoel een handdruk ten afscheid te hebben gekregen. Op 9 juni heeft de crematie plaatsgevonden met familieleden en een paar vrienden en dat gaf ons ook een goed gevoel.
We zijn voornemens op een later tijdstip zijn as op Texel uit te strooien. Voorlopig blijf ik hier nog wel even wonen, afhankelijk van de verkoop van het huis hoop ik wel tzt naar Nederland terug te keren.
Kees is 85 jaar geworden en we waren dit jaar 60 jaar getrouwd.

Bedroefde groeten,

Wil Koetsier Rob, Caroline
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Kees Koetsier op 6 juni 2017 in Benidorm overleden

Bericht door webmaster »

Lieve Willy,

Mijn hartelijk medeleven stuur ik jou en jullie kinderen met het nu definitieve afscheid van de karakteristieke Kees. Met zijn sterke en levendige geest heeft hij met zijn al lang zwaar beschadigde gezondheid intens doorgeleefd.

Heel bijzonder, ook bijzonder dat ik hem heb leren kennen. Ik herinner me goed hoe ik op de Lief en Leed website van de NNG zijn al oude vraag zag wie wat kon zeggen over ene Cor Saeys die bij hem op Biak bij de Nigimy had gewerkt (en ontslagen was omdat hij een Papoea meisje had getrouwd, een z.g. Inlandse). Vandaar raakte hij ook betrokken bij het groepje dat zich inzette voor een monument voor de slachtoffers van het Neutron-ongeluk waar Kees zich al jarenlang mee bezig hield. Hij was in 1957 op Biak, een vriend van hem zat in dat vliegtuig. En nog meer bijzonder werd het toen bleek dat de drie supporters van de paar overlevenden alle drie banden met Texel hadden. Met daarna weer het moment dat een van onze bijeenkomsten op het eiland Kees "uit de kast kwam" over het oorlogsverleden van zijn vader speciaal daar op Texel. En van de tocht terug uit samen met zijn broer meen ik uit Tsjechië in die maanden van begin 1945.

Ik stuurde de afgelopen dagen Kees mails en ook gisteren en eergisteren nog een Whatsappje om hem er op te wijzen dat hij in die mail had kunnen lezen over het overlijden van Jan Schrijner die getrouwd was met Joop die Kees goed had gekend in haar tijd op Biak.

Hopelijk lukt het je om jullie prachtige huis nu goed te verkopen. Wanneer jij, jullie zo ver zijn om de as te gaan uitstrooien op Texel, hoop ik daarvan te horen. Wij staan op het punt om daar nu heen te gaan voor een paar weken rust en stilte na een roerige periode met diverse medische problemen van mijn vrouw. Als ik straks rij langs de bunker Texla zal ik denken aan Kees die na de oorlog daar met zijn moeder c.s. In een klein bunkertje moest leven. En voor de kost mee zorgde door ijs te verkopen voor het IJsbeertje.

Sterkte, als ik wat zou kunnen betekenen voor jou, laat me het weten.

Lieve groeten,

Jan Derk Boerma
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie