Broerie Claase op 28-09-2015 overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Broerie Claase op 28-09-2015 overleden

Bericht door webmaster »

Van Jos H Crawfurd kreeg ik vanochtend het volgende bericht:
Broer Claase tijdens de DETA reünie 2012
Broer Claase tijdens de DETA reünie 2012
BroerClaase2.jpg (58.04 KiB) 2376 keer bekeken
In de nacht van zondag op maandag is Broerie Claase door die Paarlen Poort herenigd met al Zijn geliefden.

Wederom is er een DETA jongen passe en dunt de groep.
Hij is een vrij rustige stille man; werkzaam als politie agent, zat hij bij de GAD als magazijn meester en viel als chauffeur in als het noodzakelijk is.
Het recherche werk bij de GAD deed hij om zicht te krijgen als er malversaties dreigt te gebeuren.
De laatste jaren in Nederland heb ik hoewel hij circa dertien jaar ouder in leeftijd is, een goede band.
Daar ik pas in 1957 in Papua was, vertelde hij mij veel over die laatste provincie, bezit van Nederland.
Dit in het kort over deze markante man,dat het woord opscheppen niet kent.
Het verlies voor zijn gezin zal best groot zijn.
Die zondag hebben we hebben nog opgezocht in het ziekenhuis; dus dit alles is nog vers op mijn netvlies geprojecteerd.
Hartelijk dank Chris voor al jouw werk en passie voor ons Papua's.
Met vriendelijke groet;
Jos H Crawfurd.
Datum overlijden : 28-09-2015 te Delft
Overleden in Ziekenhuis aan hartstilstand tijdens zijn slaap.
Hij werd opgenomen wegens ernstige nierfalen in samenwerking met hartproblemen.
Op maandag 05-10-2015 om 12.30 uur te Delft gecremeerd in het crematorium Iepenhof
Broer Claase tijdens de DETA reünie 2008
Broer Claase tijdens de DETA reünie 2008
BroerClaase1.jpg (55.99 KiB) 2376 keer bekeken
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
jeffreypieroelie
Berichten: 48
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 14:25

Re: Broerie Claase op 28-09-2015 overleden

Bericht door jeffreypieroelie »

Helaas komt me dit bericht laat onder ogen. Heer Ruud -Broerie- Claase had ik lang geleden (1 april 2007) persoonlijk ontmoet bij een bezoek bij hem thuis en hoorde zijn verhaal over de poging van het gouvernement van Nieuw Guinea, pionier kolonialisten op te leiden in het achterland van Manokwari i.v.m. de openlegging van het achterland van Manokwari. Een commissie van deskundigen had in opdracht van de Transmigratie Raad vooraf een onderzoek ingesteld.
Bij deze openlegging van Manokwari in 1947 waren onervaren jonge lui waaronder Broer Claase in het pioniersbedrijf betrokken, het beginstadium van de naoorlogse kolonisatie van dat gebied.
Heer Broer Claase vertelde me over z'n belevenissen bij dit J.O.I. Jongens opleiding instituut.
Ik zal per briefpost of telefonisch persoonlijk de familie mijn deelneming betuigen.
Groet, J. Pieroelie.
Plaats reactie