mevrouw Milka Wally (Jayapura) 27-08-2015 overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

mevrouw Milka Wally (Jayapura) 27-08-2015 overleden

Bericht door webmaster »

Ik ontving daarnet het volgende bericht:
Beste Chris,

Hedenavond kwam bij ons het bericht binnen binnen dat afgelopen donderdag in Jayapura mevrouw Milka Wally is overleden.
Zij is afgelopen vrijdag aldaar begraven.
Persoonlijk kan ik niet veel vertellen over deze bijzondere vrouw, ik ken haar enkel van horen zeggen. Voor o.a. Copan was zij een belangrijke partner in Jayapura is mij verteld, en ik wil je voor meer informatie dan ook doorverwijzen naar Henk van der Steeg in Olst.

Hartelijke groet,

Don Joku
Stichting Copan
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: mevrouw Milka Wally (Jayapura) 27-08-2015 overleden

Bericht door webmaster »

Van Henk van der Steeg ontving ik de volgende aanvulling:
Beste Chris,

Inderdaad ken ik Milka Wally. Ze is jarenlang medewerkster geweest van de P3W, zeker vanaf 1968, misschien zelfs vanaf het begin in 1962. Later heeft ze zich een tijd lang ingezet voor het vrouwenwerk in Sentani. De laatste 15 jaar (?) was ze leidster van een meisjesasrama in Padang Bulan, waar vooral meisjes uit het Centrale Bergland woonden. Ze was ijverig, doortastend en trouw. Haar leven lang heeft zij zich ingezet voor de emancipatie van de vrouwen in Papua. Veertig jaar geleden kreeg ze tbc, ze leek ervan genezen, maar juist de laatste maanden kwam de ziekte weer opzetten. Daaraan is ze donderdag 27 augustus ook overleden, vrijdag 28 augustus is ze begraven.
Met hartelijke groeten,

Henk van der Steeg
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie