Sem Asmuruf 26 juli 2015 overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Sem Asmuruf 26 juli 2015 overleden

Bericht door webmaster »

Sem Asmuruf tijdens de Pasar Malam in Zeist 2009
Sem Asmuruf tijdens de Pasar Malam in Zeist 2009
Asmuruf2.jpg (98.4 KiB) 1600 keer bekeken
Sem Asmuruf met Viktor Kaisiëpo op 1 december 2008 bij de 1 december viering in Nieuwegein
Sem Asmuruf met Viktor Kaisiëpo op 1 december 2008 bij de 1 december viering in Nieuwegein
Asmuruf1.jpg (128.56 KiB) 1602 keer bekeken
Ik heb bericht ontvangen dat Sem Asmuruf 26 juli 2015 is overleden op 75 jarige leeftijd.
De Asmurufs hebben na hun vertrek uit Nederlands Nieuw-Guinea in 1962 in Pension De Bosrand in Amerongen gewoond.
Sem woonde in Nieuwegein.
Hij is vorige week begraven in zijn geboortedorp in West-Papua.
Sem was lange tijd actief om de mensen en initiatieven in zijn land financieel te ondersteunen door middel van de Stichting Usaha Dana Tabam Ramu (USDATARA)
Gelden zamelde hij o.a. in d.m.v. verkoop tijdens Pasar Malams (http://www.west-papua.nl/NieuwGuineaReu ... /index.htm)
Sem Asmuruf tijdens de Pasar Malam in Zeist 2009 in gesprek met bezoekers
Sem Asmuruf tijdens de Pasar Malam in Zeist 2009 in gesprek met bezoekers
Asmuruf3.jpg (160.08 KiB) 1600 keer bekeken
Met een nieuwsbrief en een website publiceerde hij richting zijn donateurs.
Ik heb hem zelf een aantal jaren ondersteund met de website usdatara.west-papua.nl.
In 2012 kreeg ik bericht dat Sem Asmuruf, i.v.m. zijn leeftijd, geheel gestopt was met zijn activiteiten en dat de stichting USDATARA overgedragen was aan SOWP (Samenwerkende organisaties West Papua), waar Usdatara lid van was.

Ik wens zijn gezin veel sterkte toe met het verlies.
webmaster Chris P. van der Klauw.

De onderstaande informatie komt van Debbie van Beek:
Ja oom Amuruf is 26 juli overleden. Hij lag in het ziekenhuis voor longontsteking. Op dinsdag en woensdag konden mensen afscheid nemen. Vrijdag erop was herdenkingsdienst in een kerk in nieuwegein. 5 augustus is hij naar zijn geboortedorp op nieuw-guinea vertrokken met zijn oudste dochter en zoon. Daar wordt hij naar zijn laatste wens begraven.

Was een mooie dienst. Ben met m'n zussen geweest. De dominee heeft verteld over zijn leven, zijn kleindochters hebben wat gezegd, koor heeft gezongen en het papua volkslied gezongen.

Indrukwekkend.

Groeten,
Debbie
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie