informatie Biak en Manokwari

Herinneringen aan Biak
Plaats reactie
Katootje
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 06 mar 2011, 08:07

informatie Biak en Manokwari

Bericht door Katootje »

Hallo allemaal, Ik ben van plan met m'n gezin deze zomer naar Manokwari en Biak te gaan. Ik ben daar zelf geboren en heb van 1954-1958 in Manokwari gewoond en van 1958-1962 in Biak. Voor de eerste week in Manok hebben we al een hotel. Van daaruit zouden we naar een ander kleiner, wel enigszins comfortabel, hotel willen, wat meer tussen de lokale bevolking. Weet iemand ook hoe we het beste Manok naar Biak kunnen gaan? Vliegtuig/boot? En kan iemand ook nog hotel(s) aanbevelen in Biak? En last but not least, kan iemand ook (betrouwbare) gidsen ter plaatse aanbevelen? Graag zou ik hierover vernemen. Alvast heel veel dank. Groeten, Kathy Landman
robbiak
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 15 aug 2008, 20:03

Re: informatie Biak en Manokwari

Bericht door robbiak »

Dag Kathy, Vandaag zag ik de melding dat je in 2011 naar Biak zou gaan voor het eerst. Ik heb van begin 1958 tot midden 1960 in Biak gewoond. Was toen 8-10 jaar en zat op de Europese lagere school. Mijn broer is in 1959 op Biak geboren. Vader was marinevlieger en heeft tweemaal in Nw Guinea gediend (50/51 en 57/60). Ik ben nog steeds erg geinteresseerd in het land Nieuw Guinea en in Biak in het bijzonder. Heb je een verslag en/of foto's die je kunt delen van je reis ? Ik zie op Google Earth dat de wijk en het huis waar wij destijds woonden (Slotheuvel) er nog steeds zijn ! Mvg. Rob Schreurs, Overijse (Be)
Plaats reactie