Jeffry

Herinneringen aan Hollandia
Plaats reactie
Boy_en_Non
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 31 dec 2010, 05:24

Jeffry

Bericht door Boy_en_Non »

Hallo iedereen, ik ben in Hollandia , Nw Guinea geboren, op 5 Mei,1957. En ik hoop dat ik sommigen van u blij kan maken met enkele foto's uit Nw. Guinea , welis waar meer dan 50 jaar geleden. Dus is er iemand die mijn ouders hebben gekend? Mijn ouders zijn helaas al overleden, maar hebben toch een rijke leven hebben gehad. Dan bedoel ik dat in het positiefste zin van het woord. Boy en Non waren dus de bijnamen van mijn ouders. Groetjes Jeffry. P.S. Gaten in het wegdek en lampjes en stuurspaken van mijn vader's jeep kan ik mij toch nog voor de geest halen. al was ik 3 of 4 jaar. In 1961 gingen wij naar Nederland toe.
Boy_en_Non
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 31 dec 2010, 05:24

Re: Jeffry

Bericht door Boy_en_Non »

Jongeren raken gewend aan indrukken, maar ook misplaatste stellingen die voorgekauwd worden. Maar als jongeren eenmaal een heel ander waarheid ondervinden, dan is dat gevoel blijvend en onverwoestbaar, net als de ziel. Voor mij betekent rijk zijn totaal NIETS, wel een iemand die een geweldige " hart" heeft, daar buig ik voor op mijn knieen. U doet wat u doet, en als iemand iets zegt daarover, dan moeten zij heel goede familie of kennissen zijn. En als het vreemden zijn " So What!! en opdonderen" . Zo was mijn vader en zo ben ik. Wat u leuk vindt, wat u haat, wat uw voorkeur is, wat uw eigenaardige karakteristieke eigenschappen zijn, waar u van houdt, waar u goed in bent, deze en vele andere gevoels kwesties en voorkeuren maken uw indentiteit, en niets anders. Dus niet ras, sexe of religie. Het mechaniek van hoe wij voelen is in eenieder gelijk. Dit haal ik uit deze foto. Mischien een smoesje , maar " So what!" In de dieren wereld zou ik ontzag voor deze man hebben. Mijn vader had het wel eens over een meneer die Joey heette.
Boy_en_Non
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 31 dec 2010, 05:24

Re: Jeffry

Bericht door Boy_en_Non »

Op de achterkant staat " Entrop Hollandia Berg, 12-4-56 " .Met mijn vader's handschrift. De naam van mijn vader is trouwens J.L.W. van Hooydonk en van mijn moeder Oei Djok Lan Nio. Het is de natuur, de mensen, het ongeluk, wat kan aantrekken. Daarom laat ik deze ook zien. Waar zijn die stokken eigenlijk voor , die netjes kruiselings naast elkaar staan?
Boy_en_Non
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 31 dec 2010, 05:24

Re: Jeffry

Bericht door Boy_en_Non »

En als laatste weer voorlopig, een keer in de kerk, met mijn moeder, mijn vader, en een tante van mij, tante Nonny. Want oom Frits (was een motorheld) ben ik een paar keer op de foto tegen gekomen. Familie van Haren, dat weet ik zeker, die waren de beste vrienden van mijn ouders, ook dus oude " Nieuwguineanen " geweest.
twentieth-d.jpg
Plaats reactie